آیا تلاوت قاریان ایرانی نمک ندارد + فیلم
کد خبر: 3948106
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
سیدجواد سادات فاطمی پاسخ داد؛

آیا تلاوت قاریان ایرانی نمک ندارد + فیلم

در یکی از بخش‌های مسابقه تلویزیونی اسرا که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود، یکی از مخاطبان از کارشناس برنامه پرسید چرا تلاوت قاریان ایرانی نمک ندارد؟

آیا تلاوت قاریان ایرانی نمک ندارد؟ + فیلم

به گزارش ایکنا، فصل دهم مسابقه تلویزیونی اسراء این شب‌ها از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود و در آن قاریان به سبک‌های مختلف تلاوت‌های خود را به داوران ارائه می‌کنند. طی شب‌های گذشته و در یکی از این قسمت‌های این مسابقه یکی از مخاطبان از کارشناس این مسابقه سؤال مهمی پرسید: «چرا تلاوت قاریان ایرانی نمک ندارد اما تلاوت قاریان مصری نمک دارد، زیباست و کهنه نمی‌شود». در ادامه سیدجواد سادات فاطمی، پیشکسوت قرآنی و داور مسابقات بین‌المللی قرآن به این سؤال پاسخ داده است.

سادات فاطمی در پاسخ به این سؤال، گفت: من چنین ادعایی را قبول ندارم. تلاوت‌ تعداد زیادی از قاریان ایرانی بسیار با نمک، بسیار زیبا و بسیار جذاب است. شما وقتی تلاوت قاریان مصری را گوش می‌کنید، بهترین تلاوت قاریان برجسته مصری همچون استاد عبدالباسط، استاد منشاوی، استاد مصطفی اسماعیلی و ... را گوش می‌کنید.

وی افزود: شاید مخاطبی تلاوت بزرگان مصر که جزء بزرگان قرائت در کل دنیا هستند را گوش دهد و در ادامه آن تلاوت‌های فاخر و زیبا یک تلاوت از قاری درجه دو یا سه ایرانی را هم گوش دهد، زمانی که این دو را با هم مقایسه می‌کند، متوجه می‌شود تلاوت قاریان ایرانی نمک ندارد و تفاوت تلاوت قاری ایرانی با قاری مصری بسیار زیاد است.

سادات فاطمی با تأکید بر اینکه بزرگان مصر را نباید با هیچ قاری دیگری مقایسه کرد، گفت: اساتیدی همچون عبدالباسط، منشاوی، مصطفی اسماعیل و ... تکرارشدنی نیستند. این قاریان حتی در خود مصر هم تکرار نخواهند شد. بنابراین نباید تلاوت قاریان طراز اول مصر را با تلاوت قاریان دیگر مقایسه کرد. با این وجود قاریان ایرانی می‌توانند با قاریان فعلی کشور مصر که قاریان خوبی هم هستند، رقابت کنند و با هم مقایسه کنند.

انتهای پیام
captcha