امامت مهم‌ترین رکن ادیان الهی است
کد خبر: 3948295
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی‌فرد:

امامت مهم‌ترین رکن ادیان الهی است

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین رکن ادیان الهی و دین مبین اسلام رکن امامت است، گفت: امامت یعنی شخصیتی که عهده‌دار مسئولیت جامعه اسلامی است باید عالی‌ترین طراز انسانیت، قله ایمان و معرفت و تجسم اعمال صالح را دارا باشد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام‌جمعه موقت تهران، ۲۸ دی‌ماه در مراسم شام شهادت حضرت زهرا(س) که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به عبارتی از خطبه فدکیه، گفت: یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین رکن ادیان الهی و دین مبین اسلام رکن امامت است. امامت یعنی شخصیتی که عهده‌دار مسئولیت جامعه اسلامی است باید عالی‌ترین طراز انسانیت، قله ایمان و معرفت و تجسم اعمال صالح را دارا باشد.

وی ادامه داد: امام معصوم حقیقت قرآن است و به همین جهت گفته شده اگر کسی طالب دیدن طبیعت قرآن است به چهره معصومین(ع) نگاه کند. بعد از نعمت حیات که سبب شد تا مورد خطابات وحی قرار بگیریم و پیامبری برای هدایت ما مبعوث شود، نعمت درک ولایت ائمه معصومین(ع) است که از نعمت‌های ارزشمند الهی به حساب می‌آید. اگر در هر جامعه‌ای امام در جایگاه رهبری قرار بگیرد و مردم او را اطاعت کنند قطعا به مقتدرترین نظام سیاسی، اقتصادی، قضایی، فرهنگی، آموزشی و دفاعی دست پیدا خواهند کرد.

ابوترابی‌فرد اظهار کرد: وحدت جامعه اسلامی اثر امام‌سالاری در جامعه است، چراکه به تعبیر یکی از سیاستمداران غربی اگر معاویه نبود علی جهان را متحول می‌کرد. امام‌سالاری و تبعیت از اعلم را می‌توان به عینه در سیره علمای بزرگ نیز مشاهده کرد؛ به‌عنوان مثال وقتی از شیخ اعظم انصاری درخواست مرجعیت می‌کنند ایشان با اینکه خاتم‌الفقها و المجتهدین بودند، حاضر نشدند این سمت را قبول کنند و پیشنهاد علمای دیگری را می‌دادند.

محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام
captcha