معافیت 33 جوان مددجوی همدانی از خدمت سربازی
کد خبر: 3948560
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
به‌منظور توانمندسازی خانواده‌های نیازمندان؛

معافیت 33 جوان مددجوی همدانی از خدمت سربازی

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان گفت: با هدف کاهش بخشی از مشکلات زنان سرپرست خانواده، 33 جوان تحت حمایت این نهاد از انجام خدمت سربازی معاف شدند.

معافیت 33 جوان مددجوی همدانی از خدمت سربازیقاسم یارمحمدی، قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، در خصوص بهره‌مندی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد از تسهیلات معافیت از خدمت وظیفه عمومی، گفت: در 9 ماهه امسال 33 فرزند مددجوی تحت حمایت، از تسهیلات معافیت نظام‌وظیفه عمومی بهره‌مند شدند تا از این طریق بتوانند وارد چرخه اشتغال و تولید شوند و به رفع مشکلات خانواده کمک کنند.

وی بیان کرد: بر اساس قانون، یکی از پسران زنان سرپرست خانوار و تنها فرزند پسر خانواده‌های مددجویی که دارای سه خواهر باشند از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان با بیان اینکه این تسهیلات یکی از ابزارهای حمایتی مؤثر برای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است، گفت: هدف از اعطای معافیت سربازی به فرزندان خانواده‌های مددجویان، کمک به توانمندسازی خانواده و کاهش مشکلات آنان است.

وی اظهار کرد: این افراد به‌محض دریافت کارت معافیت، می‌توانند با استفاده از مشاوره‌های شغلی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رایگان و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه وارد بازار تولید و کسب‌وکار شوند.

انتهای پیام
captcha