عبدالفتاح طاروطی در غم فراق مادر به سوگ نشست
کد خبر: 3948583
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

عبدالفتاح طاروطی در غم فراق مادر به سوگ نشست

استاد عبدالفتاح طاروطی، قاری برجسته مصری و رئیس هیئت عالی حفظ قرآن جهان اسلام در غم فراق والده مکرمه خود به سوگ نشست.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، شیخ عبدالفتاح طاروطی، قاری برجسته مصری و رئیس هیئت عالی حفظ قرآن جهان اسلام، در صفحه شخصی‌ خود در فیسبوک از درگذشت والده مکرمه خود خبر داد.
 
این قاری برجسته مصری در گفت‌وگویی نقش پدر و مادر خود در پیشرفت او در زمینه حفظ و قرائت قرآن کریم را مهم ارزیابی کرد و گفت: تنها آرزوی والدین من این بود که فرزندشان با قرآن کریم مأنوس شود.
 
وی افزود: والدینم عقیده داشتند که حفظ قرآن کریم موجب بی‌نیازی حقیقی خواهد شد و به همین منظور مرا به مکتب‌خانه روستا فرستاده و در آنجا نزد شیخ عبدالمقصود النجار، حفظ قرآن را آغاز کردم و در سن 8 سالگی توانستم کل قرآن را حفظ کنم. من سپس به مدرسه ابتدایی رفتم و در برنامه صبحگاهی مدرسه به قرائت قرآن می‌پرداختم.
 
طاروطی در ادامه اظهار کرد: معلمان وقتی صوت قرآن مرا دیدند، به پدرم پیشنهاد دادند که به الازهر بروم. بنابراین به این مرکز اسلامی که بزرگترین آموزشگاه در سطح استان بود، رفته و آنجا نیز در مراسم صبحگاهی در مقابل شمار زیادی از دانش‌آموزان و معلمان، قرآن تلاوت می‌کردم. همین امر انگیزه‌ای برای ارتقا و پیشرفت من در قرائت قرآن شد.
 
گفتنی است، شیخ عبدالفتاح طاروطی به پاس یک عمر خدمت به قرآن کریم، مدرک دکترای افتخاری را از دانشگاه اسلامی البنوریه پاکستان دریافت کرده است. بدین ترتیب او پس از مرحوم عبدالباسط عبدالصمد، دومین قاری جهان اسلام است که به این درجه دست یافته است.
 
 
درگذشت والده شیخ عبدالفتاح الطاروطی، رئیس هیئت عالی حفظ قرآن جهان اسلام
انتهای پیام
captcha