قرآن؛ روشنایی‌بخش زندگی سه دانش‌آموز روشندل مصری
کد خبر: 3948661
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

قرآن؛ روشنایی‌بخش زندگی سه دانش‌آموز روشندل مصری

دو برادر و یک خواهر دانش‌آموز مصری در شرق اسکندریه با وجود اینکه هر سه نابینا هستند اما از کودکی قرآن را حفظ کرده و حالا نور آیات کلام‌الله مجید، روشنایی‌بخش زندگی آن‌ها شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از البوابه نیوز، محمد، فارس و ملک، سه کودک نابینای مصری، در منطقه المندره در شهر اسکندریه زندگی می‌کنند و از کودکی با وجود مشکلات بسیار، تلاش کردند تا حافظ قرآن شوند و توانایی خود را با افراد دیگر به چالش بکشند.
 
این سه کودک مصری هر سه در الازهر تحصیل و در یک خانواده سطح متوسط زندگی می‌کنند. محمد و فارس هرکدام توانسته‌اند کل قرآن را به 7 روش مختلف قرائت حفظ کنند. خواهر کوچک آنها یعنی ملک نیز تا کنون موفق شده است 5 جزء کلام‌الله مجید را حفظ کند.
 
محمد احمد حسن 14 ساله دانش‌آموز سال دوم متوسطه آموزشگاه الازهر است که از 3 سالگی شروع به حفظ قرآن کرد و در 8 سالگی توانست کلام وحی را به طور کامل به 7 قرائت مختلف حفظ کند.
 
محمد در سال 2015 در بسیاری از مسابقات قرآن شرکت کرده و رتبه نخست مسابقات را در سطح کشور مصر به دست آورده است. او سه سال متوالی رتبه اول این مسابقات شده است.
 
وی که به شیخ منشاوی و مصطفی اسماعیل، دو قاری برجسته مصری عشق می‌ورزد، از خانواده خود به خاطر تمام کمک‌های آنها در طول حفظ قرآن و تحصیل سپاسگزار است.
 
فارس احمد حسن نیز 12 سال سن دارد و در سال اول متوسطه آموزشگاه الازهر تحصیل می‌کند. او در 11 سالگی موفق به حفظ کل قرآن با یک قرائت شد و در سال 2013 در مسابقات قرآن اداره اوقاف مصر شرکت و رتبه نخست را کسب کرد.
 
خواهر کوچک آنها یعنی ملک احمد نیز 10 ساله است و تا کنون 5 جزء قرآن را حفظ کرده است.
 
احمد حسن، پدر این سه کودک نابینای مصری خداوند متعال را بابت کرامتی که به خانواده آنها ارزانی داشته و فرزندانی حافظ قرآن به او عطا کرده شاکر است و می‌گوید که همه فرزندان او از طریق خط بریل قرائت را فرا گرفته و قرآن را حفظ کرده‌اند و با توجه به عشق و علاقه آنان به قرآن هیچ مشکلی آنها را از راهشان باز نداشته است.
 
 
حکایت زندگی سه کودک نابینای مصری حافظ قرآن + عکس
 
حکایت زندگی سه کودک نابینای مصری حافظ قرآن + عکس
 
حکایت زندگی سه کودک نابینای مصری حافظ قرآن + عکس
انتهای پیام
captcha