تشکیل حزب جدید برای مسلمانان ایالت «بنگال غربی» هند
کد خبر: 3948739
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶

تشکیل حزب جدید برای مسلمانان ایالت «بنگال غربی» هند

یک حزب سیاسی جدید برای مسلمانان ایالت «بنگال غربی» واقع در شرق هند و به منظور فعالیت در عرصه انتخابات ایالتی تشکیل شده و در 21 ژانویه اعلام موجودیت خواهد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المجتمع، یک حزب سیاسی جدید برای مسلمانان و ساکنان اصلی ایالت بنگال غربی واقع در شرق هند تشکیل شده که قرار است در تاریخ 21 ژانویه اعلام موجودیت کند.

«پیرزادا عباس صدیقی»، رئیس حزب سیاسی جدید ایالت بنگال غربی درباره دلیل تشکیل این حزب گفت که احزب اصلی تاکنون رأی مسلمانان و بومی‌های ایالت بنگال غربی را به دست آورده‌اند، اما نتوانسته‌اند از منافع مسلمانان محافظت کنند، بنابراین تصمیم به ایجاد یک حزب جدید گرفته شد.

وی تأکید کرد که با نزدیک شدن زمان انتخابات شورای قانونگذاری طی چند ماه آینده، حدود 30 درصد آرای مسلمانان برای همه احزاب سیاسی هند مهم است، اما تاکنون همه این آراء در سبد حزب حاکم هند ریخته می‌شد، ولی این بار آراء به اشتراک گذاشته خواهد شد. آنها 64 سال است که از حقوق اساسی خود برای رأی دادن محروم هستند.

صدیقی افزود: هدف ما این است که از طریق سیاست‌ پارلمانی برای فعالیت‌های دموکراتیک اقدام کنیم و باید به نمایندگی از افرادی که از حقوق اساسی خود محروم هستند، صحبت کنم، به همین دلیل من حزب را تشکیل می‌دهم.

رئیس حزب جدید تأکید کرد که احزاب اصلی سیاسی ایالت بنگال غربی از زمان استقلال هند، کار خاصی برای توسعه جامعه اسلامی انجام نداده‌اند و تنها از مسلمانان به عنوان «بانک رأی‌دهنده» استفاده می‌کنند. بنابراین آنها معتقدند که به یک حزب سیاسی خاص خود نیاز دارند که بتواند امیدها و آرزوهای مسلمانان طبقه متوسط ​​را در عرصه سیاسی بیان کند.

 

انتهای پیام
captcha