الحوثی: آمریکا مخترع داعش است / آمریکا قاتل ملت یمن است
کد خبر: 3948745
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱

الحوثی: آمریکا مخترع داعش است / آمریکا قاتل ملت یمن است

عضو شورای عالی سیاسی یمن گروه تروریستی داعش را ساخته و پرداخته آمریکا دانست و گفت که ایالات متحده حامی القاعده و قاتل ملت یمن است.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری انصارالله، «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفت‌وگو با شبکه روسیا‌الیوم، اقدام آمریکا در قراردادن نام انصارالله در فهرست سازمان تروریستی خارجی را بی‌اهمیت خواند و اعلام کرد که این تصمیم ایالات متحده هیچ اهمیتی برای رهبران انقلابی و سیاسی یمن ندارد.

محمد علی الحوثی افزود: قرار دادن نام انصارالله در فهرست تروریستی خارجی آمریکا از سوی کسانی صورت گرفته که امروز در یک جبهه با القاعده و داعش علیه ما می‎جنگند. آنها از القاعده و داعش به عنوان بازی خود در جنگ یمن استفاده می‌کنند و این موضوعی است که همه مردم بدان اذعان دارند.

وی تأکید کرد که آمریکا قراردادن یهودیان اسرائیلی در فهرست سازمان تروریستی خارجی را مستثنی کردند، اما فلسطینیان را مستثنی نکردند و مقاومت‌کنندگان و رزمندگان فلسطینی را تروریستی خواندند.

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن گفت: ابتدا آمریکا بود که یمن را چه مستقیم و چه از طریق عربستان اداره می‌کرد، همان‌طوری که ایمیل‌های کلینتون فاش شده، این کشور قصد داشت با اصلاح‌طلبان یمن همکاری داشته باشد و از طریق ایجاد «بهار عربی» یک ائتلاف قوی از اخوان‌المسلمین چه در یمن و چه در مصر یا تونس و دیگر کشورها تشکیل دهد.

وی تصریح کرد: آمریکا دشمن ملت یمن و عامل قتل آنهاست و باید ضمن عذرخواهی از یمنی‌ها، خسارت وارده را پرداخت کند. متحدان داخلی و خارجی یمن همان کسانی هستد که به خط استقلال و آزادی و خط روابط برابر با کشورهای مستقل، اعتقاد داشته باشند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در مورد عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیست گفت: آنچه این رژیم‌های سازشگر انجام می‌دهند بیانگر اعتقاد مردم عرب یا اسلام نیست. آنچه گفته می‌شود چیزی جز سروصدا نیست و اگر گفت‌وگوهایی وجود داشته باشد، این بدان معنا نیست که ما مواضع خود را تغییر خواهیم داد، این بدان معنا نیست که ما در مسیری می‌رویم که دیگران در حال حرکت هستند؛ زیرا در تصمیم‌گیری، اراده و روابط خود با دیگران استقلال داریم.

انتهای پیام
captcha