یک قدم تا معرفی برترین حافظ جشنواره فجر تلاوت / معرفی حافظان برتر جشنواره تلاوت مجلسی
کد خبر: 3948818
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

یک قدم تا معرفی برترین حافظ جشنواره فجر تلاوت / معرفی حافظان برتر جشنواره تلاوت مجلسی

مرحله فینال رشته حفظ کل قرآن جشنواره تلاوت‌های مجلسی برگزار شد و طی آن محمدرسول تکبیری، سعید شاهرخی و رضا گلشاهی رتبه نخست پانزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی را کسب کردند و با حضور در بخش پایانی جشنواره فجر تلاوت خود را برای انتخاب برترین حافظ سال کشور آماده می‌کنند.

به گزارش ایکنا، مرحله فینال رشته حفظ کل قرآن جشنواره تلاوت‌های مجلسی برگزار شد و طی آن محمدرسول تکبیری، سعید شاهرخی و رضا گلشاهی توانستند رتبه اول پانزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی را کسب کنند و در مرحله پایانی و بخش حفظ پنجمین فجر تلاوت برای کسب عنوان برترین حافظ سال کشور به رقابتی سخت خود را آماده کنند.
 
داوود جعفری، دبیرکل جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی و جشنواره فجر تلاوت، با بیان اینکه ۴۷۴ شرکت‌کننده از نقاط مختلف کشور در رده‌های مختلف و بدون محدودیت سنی و جنسیتی در این مسابقات شرکت کرده‌اند، گفت: این افراد در مرحله اول به ۱۲۰ نفر و در ۶ گروه مختلف تقسیم‌بندی و مورد ارزیابی قرار گرفتند، سپس از هر گروه دو نفر از بهترین نخبگان آن گروه‌ها انتخاب و در سه گروه چهار نفر تقسیم و آزمون‌های بسیار سخت را پشت سر نهاده‌اند.

وی افزود: بعد از تقسیم‌بندی گروه‌ها، از هر گروه یک نفر به‌عنوان نفر اول انتخاب و در این مرحله به‌عنوان نفرات اول معرفی می‌شوند. مرحله آخر این رشته روز پنج‌شنبه، دوم بهمن‌ماه، با آزمونی متفاوت و کاملاً سخت برای شناخت تسلط کامل نفرات برتر و کسب عنوان برترین حافظ سال ۹۹ جمهوری اسلامی در پانزدهمین جشنواره ملی و مردمی تلاوت‌های مجلسی باهم به رقابت خواهند پرداخت.

جعفری تصریح کرد: حاضران در این مرحله برای دستیابی به‌عنوان برترین حافظ سال ۹۹ قریب به پنج جزء از قرآن کریم را در قالب ۵۰ سوال متفاوت از جمله روش‌های کاملاً علمی و کاربردی، دقت در سرعت عمل و تسلط، دقت بر صحت محفوظات، دقت کامل بر خواتیم و آیات متشابه، دقت کامل در بهم‌ریختگی سؤالات از اجزاء مختلف قرآن دقت و سرعت بر ارائه محفوظات و در آخر دقت و تسلط بر مفاهیم آیات آن هم بدون درنظر گرفتن مواردی همچون صوت، لحن، وقف و ابتداء و تنها متن‌خوانی و با احتساب ضریب سرعت عمل ارائه محفوظات بر ثانیه و ختم صفحات به شیوه حدر مکث‌ها، توپق‌های احتمالی و سؤالات بهم‌ریخته و نظم اجراء مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

دبیرکل جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی و جشنواره فجر تلاوت، اظهار کرد:‌ نفر اول این دوره مبلغ بیست میلیون تومان از سوی جشنواره و ده میلیون تومان از سوی مؤسسه قرآنی علییّن دریافت و عنوان برترین حافظ سال را کسب و دو نفر باقی مانده هر کدام مبلغ سی میلیون ریال به عنوان هدیه عمومی دریافت خواهند کرد.
انتهای پیام
captcha