نگاهی به فعالیت‌های مرکز حفظ مجازی مؤسسه «ندای ترنم ملکوت»
کد خبر: 3949260
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
در روزهای کرونایی؛

نگاهی به فعالیت‌های مرکز حفظ مجازی مؤسسه «ندای ترنم ملکوت»

مدیر مؤسسه قرآن ندای ترنم ملکوت همدان گفت: بخش حفظ مجازی قرآن این مؤسسه از چهار سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است که با شیوع کرونا، فعالیت‌های این بخش رشد چشمگیری داشته است و همواره درصدد تقویت زیرساخت‌های این مجموعه هستیم.

تقویت مرکز حفظ مجازی مؤسسه قرآنی «ندای ترنم ملکوت» در ایام کروناییقاسم جهان‌آرا، مدیر مؤسسه قرآن «ندای ترنم ملکوت» همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به برگزاری دوره‌های تکمیلی و تخصصی تربیت مربی در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و حفظ قرآن با حضور اساتید برتر کشور، اظهار کرد: مؤسسه ندای ترنم ملکوت یکی از مراکز تخصصی حفظ قرآن کریم است که 95 درصد جامعه قرآنی این مؤسسه را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه طی شش سال گذشته بیش از 530 مربی آقا و خانم در رشته حفظ در این مؤسسه قرآنی تربیت‌ شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد مربیان تربیت‌شده تعدادی به قم اعزام و برای بیش از 130 نفر نیز به‌صورت متمرکز دوره‌های تکمیلی برگزار شده است.

جهان‌آرا با اشاره‌ به برنامه‌های این مؤسسه در ایام کرونایی، گفت: با توجه به اینکه کلاس‌های حفظ به‌صورت تخصصی برگزار می‌شود، نیاز به حضور فیزیکی قرآن‌آموز در کلاس درس و استفاده از محضر استاد وجود دارد. لذا، در دوران وضعیت سفید کرونا این کلاس‌ها با حضور پنج تا هشت نفر به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد و در شرایطی هم که محدودیت شدید است، کلاس‌ها تعطیل می‌شوند. سایر کلاس‌های آموزشی نیز به‌صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

جهان‌آرا گفت: بخش حفظ مجازی قرآن این مؤسسه از چهار سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است که با شیوع کرونا، فعالیت‌های این بخش رشد چشمگیری داشته است و همواره درصدد تقویت زیرساخت‌های این مجموعه هستیم.

مدیر مؤسسه قرآنی ندای ترنم ملکوت همدان تصریح کرد: در حال حاضر قریب به 300 حافظ در سطح کشور عضو این مرکز هستند که اکثریت اعضا از همدان و شهرستان‌های اطراف هستند و حدود 70 نفر هم از سایر استان‌ها که مرکز حفظ مجازی آن استان‌ها تعطیل شده؛ عضو این مرکز شده‌اند.

وی ادامه داد: مربیان این مرکز هفته‌ای یک‌بار به‌صورت رایگان با حافظان تماس گرفته و به‌صورت تلفنی حفظیات آن‌ها را مرور می‌کنند؛ در این مرکز علاوه بر حفظ قرآن به‌صورت روتین ترجمه و نکات کلیدی نیز مطرح می‌شود.

جهان‌آرا تصریح کرد: با توجه به استعداد هر قرآن‌آموز، شرکت‌کنندگان در طرح حفظ مجازی قرآن طی سه ماه موفق به حفظ یک جزء قرآن می‌شوند.

مدیر مؤسسه قرآنی ندای ترنم ملکوت همدان بابیان اینکه بیش از 500 قرآن‌آموز در این مؤسسه عضو هستند، افزود: این قرآن‌آموزان در رشته‌های تفسیر، ترجمه، روخوانی، روان‌خوانی، قرائت و حفظ آموزش می‌بینند.

جهان‌آرا در پایان از اجرای طرح هفتگی ختم مجازی قرآن با مشارکت اعضای این مؤسسه خبر داد.

انتهای پیام
captcha