مخالفت بیشتر مردم سوئیس با پوشش برقع
کد خبر: 3949296
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
نتایج نظرسنجی نشان داد:

مخالفت بیشتر مردم سوئیس با پوشش برقع

یک نظرسنجی تازه در سوئیس نشان داد که اکثریت قاطع رأی‌دهندگان سوئیسی طرفدار ممنوعیت سراسری استفاده از روبنده در فضاهای عمومی هستند که به قانون «ممنوعیت برقع» معروف است.

به گزارش ایکنا به نقل از ویون، یک نظرسنجی که دیروز جمعه، 3 بهمن انجام شد، نشان داد که بیشتر رأی‌دهندگان سوئیسی طرفدار ایجاد ممنوعیت سراسری در استفاده از روبنده در فضاهای عمومی هستند که به قانون «ممنوعیت برقع» معروف است. روزنامه Tages Anzeiger گزارش داد طبق یک نظرسنجی از  15 هزار رأی دهنده واجد شرایط ، 63 درصد آنها اظهار داشتند كه به این ممنوعیت رأی مثبت می‌هند.
 
سوئیسی‌ها قرار است در مورد ممنوعیت پوشش صورت در ملأ عام روز 7 مارس (17 اسفند) رأی‌گیری کنند.
 
در متن این قانون به صراحت به حجاب مسلمانان اشاره نشده و فقط بیان شده است كه هیچ كس نباید صورت خود را در ملأ عام بپوشاند.
 
اما این ممنوعیت پیشنهادی که با مخالفت دولت سوئیس روبه‌رو شده به‌طور گسترده برقع و سایر پوشش‌های مسلمان را هدف گرفته است.
 
این پیشنهاد همچنین چندین مورد استثناء را شامل می‌شود، از جمله مردم در عبادتگاه‌ها و نیز در اوضاع همه‌گیری کرونا به دلایل بهداشتی از این قانون مستثنی هستند.
 
کمیته ایگرکینگن که این پیشنهاد را ارائه کرده به شدت مورد حمایت حزب راست‌گرای پوپولیست سوئیس است. اما برخی از سیاستمداران دارای گرایش چپ نیز به نام حمایت از حقوق زنان به این کارزار پیوسته‌اند.
 
وزیر دادگستری سوئیس هفته گذشته با اعلام مخالفت دولت با ممنوعیت سراسری برقع اعلام کرد که زنانی که از برقع استفاده می‌کنند در سوئیس به‌ندرت دیده می‌شوند. وی تأکید کرد که بیشتر زنانی که در کشور با چنین پوشش‌هایی دیده می‌شوند، توریست هستند.
انتهای پیام
captcha