تربیت 2500 قرآن‌آموز در مرکز جامعةالقرآن ازندریان
کد خبر: 3949322
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

تربیت 2500 قرآن‌آموز در مرکز جامعةالقرآن ازندریان

مدیر مرکز جامعةالقرآن کریم و اهل بیت(ع) شهر ازندریان ملایر از تربیت دو هزار و 500 قرآن‌آموز طی فعالیت 9 ساله این مرکز قرآنی خبر داد.

تربیت 2500 قرآن‌آموز افتخاری در مرکز جامعةالقرآن ازندریان / دغدغه مکان مستقل داریمازندریان دومین شهر پرجمیعت شهرستان ملایر با فاصله 30 کیلومتری در منطقه شمال و شمال غربی شهرستان ملایر است که از سال ۱۳۷۵ از یک روستای بزرگ به شهری کوچک تبدیل شده است.

در شهر ازندریان علاوه بر مراکز اداری و فرهنگی وجود یک مرکز قرآنی با نام «جامعةالقرآن کریم و اهل بیت(ع)» یک نعمت بزرگ و ارزشمند برای پرورش استعدادهای قرآنی این شهر است. مرکزی که 9 سال است تأسیس شده و طی این مدت توانسته است بیش از دو هزار و 500 قرآن‌آموز را تربیت کند و تربیت بیش از 15 حافظ بین 10 تا 20 جزء قرآن که هشت نفر از آن‌ها حافظ کل قرآن هستند افتخاری بزرگ برای جامعه قرآنی این شهرستان است.

اما طبق گفته مدیر این مرکز قرآنی این روزها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها، نبود مکان مستقل برای این مرکز است چراکه باوجود داشتن خیران بسیار در ازندریان ضرورت دارد تا خیران در راه قرآن نیز قدم گذاشته و این دغدغه را دنبال کنند.

ناهید میرزایی، مدیر مرکز جامعةالقرآن‌ کریم و اهل بیت(ع) شهر ازندریان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: جامعةالقرآن شهر ازندریان شهرستان ملایر حدود 9 سال است که با مجوز جامعةالقرآن قم در شهر ازندریان فعالیت خود را شروع کرده است.

وی گفت: حدود 6 سال است که مسئولیت این جامعةالقرآن را بر عهده دارم و در حال حاضر با توجه به استقبال مردم از این مرکز قرآنی، دو شعبه این مرکز در شهر ازندریان و یک شعبه نیز در روستای زمان‌آباد فعال هستند.

مدیر مرکز جامعةالقرآن کریم و اهل بیت(ع) ازندریان با بیان اینکه طی فعالیت این مرکز از ابتدای تأسیس تاکنون تعداد دو هزار و 500 قرآن‌آموز در این مرکز آموزش دیده‌اند، افزود: دوره‌های آموزشی این مرکز ویژه سنین مختلف از کودکان چهارساله تا بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی مرکز جامعةالقرآن کریم و اهل بیت(ع) ازندریان شامل حفظ موضوعی اشاره، روخوانی، حفظ تخصصی شامل حفظ یک‌ساله و دوساله، چهارساله و حفظ آزاد است، گفت: نوآموزان پس از گذراندن دوره روخوانی قرآن شروع به حفظ می‌کنند، آغاز حفظ آن‌ها نیز با حفظ سوره‌های جزء 30 همراه است که علاقه‌مندان به حفظ می‌توانند تا حفظ کل ادامه دهند.

میرزایی با بیان اینکه تاکنون تعدادی از قرآن‌آموزان این مرکز با علاقه و با توجه به استعدادی که داشتند توانسته‌اند حافظ قرآن شوند، گفت: هشت نفر از قرآن‌آموزان این مرکز توانسته‌اند حافظ کل قرآن کریم شوند و سه نفر نیز حافظ 25 جزء هستند، همچنین در حال حاضر نیز بیش از 15 نفر حافظ بین 10 تا 20 جزء هستند که این حافظان نیز در حال ادامه حفظ تا رسیدن به حفظ کل هستند و تعداد حافظان دو جزء به بالا نیز بسیار زیاد است.

ارسالی //ویرایش مجدد به توضیحات ارسالی در واتساپ توجه شود/// تربیت 2500 قرآن‌آموز افتخاری در مرکز جامعةالقرآن ازندریان / دغدغه مکان مستقل داریم

مدیر مرکز جامعةالقرآن کریم و اهل بیت(ع) ازندریان یادآور شد: تاکنون حافظان قرآن تربیت شده این مرکز در مسابقات مختلف قرآن در رشته حفظ در مسابقات، جامعةالقرآن، اوقاف بسیج و... صاحب رتبه شده‌اند.

وی افزود: طول مدت دوره آموزش حفظ موضوعی اشاره، چهار و نیم ماه، دوره روخوانی ویژه افراد 4 تا 6 سال، 11 ماه و ویژه افراد 7 سال به بالا، شش ماه است و پس از هر دوره برای افراد آموزش‌دیده مدرک معتبر جامعةالقرآن از سوی مرکز قم صادر می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه 15 تا 16 مربی در این مرکز فعالیت دارند که هزینه پرداختی به مربیان از شهریه‌هایی که دریافت می‌شود تأمین می‌شود، گفت: این افراد دوره‌های تخصصی خود را در قم گذرانده‌اند و پس از آن در این مرکز جذب شده‌اند. از آنجا که این مرکز قرآنی برای کودکان پسر و دختر است، بیشتر قرآن‌آموزان دختر هستند و مرکز مستقل ویژه آقایان نداریم، مربیان این مرکز نیز همه خانم هستند.

وی با بیان اینکه در جلسه‌ای که اخیراً با رئیس قرآن و عترت و مسئولان تبلیغات اسلامی همدان داشتیم قرار شد یک مرکز نیز ویژه آقایان راه‌اندازی شود، تصریح کرد: با ایجاد این مرکز می‌توانیم با توجه به استعدادهای خوبی که در بین پسران وجود دارد نخبگان قرآنی در این گروه را پرورش دهیم.

این معلم قرآن با بیان اینکه با شیوع کرونا و مشکلات آن، کلاس‌های حضوری تعطیل شد اما فعالیت‌ها تعطیل نشد، تصریح کرد: در حال حاضر کانال‌های آموزشی در پیام‌رسان‌ها از سوی مربیان راه‌اندازی شده است تا قرآن‌آموزان آموزش‌ها را به‌صورت مجازی دنبال ‌کنند.

ارسالی //ویرایش مجدد به توضیحات ارسالی در واتساپ توجه شود/// تربیت 2500 قرآن‌آموز افتخاری در مرکز جامعةالقرآن ازندریان / دغدغه مکان مستقل داریم

میرزایی با اشاره به اینکه در حال حاضر 130 نفر از طریق فضای مجازی در حال آموزش‌ و بهره‌مندی از برنامه‌های مرکز جامعةالقرآن کریم و اهل بیت(ع) هستند، گفت: با توجه به مجازی بودن آموزش‌ها از نقاط مختلف حتی شهرها و استان‌های دیگر نیز قرآن‌آموز داریم.

مدیر مرکز جامعةالقرآن ازندریان با بیان اینکه طی سال‌های مختلف با توجه به ظرفیت این جامعةالقرآن سالانه به‌صورت میانگین 300 تا 600 نفر قرآن‌آموز در این مرکز آموزش دیده‌اند، تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا امسال تعداد کمتر شده است.

وی با بیان اینکه از سه شعبه این مرکز یک شعبه در روستای زمان‌آباد است، گفت: به‌دلیل شرایط کرونا نمی‌توانیم به‌صورت حضوری در این مرکز حضور پیدا کنیم و فعلاً کلاس‌های روخوانی این مرکز تعطیل شده اما کلاس‌های حفظ آن ادامه دارد.

میرزایی با بیان اینکه علاوه بر قرآن‌آموز کلاس‌های اخلاق، تجوید، احکام و... نیز در جامعةالقرآن برگزار می‌شود، اظهار کرد: تأثیرگذاری این کلاس‌ها بر قرآن‌آموزان برای ما بسیار ارزشمند است به‌طوری‌ که ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان، فرهنگ حجاب از سوی قرآن‌آموزان این مرکز بر سایر همسالان و دیگر دانش‌آموزان بسیار بالا بوده و در واقع قرآن‌آموزان این مرکز به‌نوعی خود یک مربی و مروج فرهنگ قرآنی و دینی هستند.

مدیر مرکز جامعةالقرآن شهر ازندریان با بیان اینکه تا قبل از کرونا بعد از هر دوره اردوهای زیارتی تفریحی، آموزشی و... برای قرآن‌آموزان برگزار می‌شد، تصریح کرد: همچنین در سال‌های گذشته دوره خطابه برای نوآموزان برگزار می‌شد که بسیاری از این نوآموزان در مساجد، برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف سخنرانی داشته‌اند.

وی گفت: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، نمایشگاه کتاب، دعوت از مسئولان، برنامه‌هایی با عنوان دعوت از روحانیون با عنوان عمو روحانی برای نوآموزان از قم و... در برنامه‌های مناسبتی نیز از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.

میرزایی یکی از دغدغه‌های این مرکز را نداشتن مکان مستقل برشمرد و افزود: در حال حاضر شعبه اصلی این مرکز در حسینیه بیت‌العباس فعالیت دارد و ایجاد یک مکان مستقل نیازمند حمایت خیران و مسئولان فرهنگی و قرآنی شهرستان است.

ارسالی //ویرایش مجدد به توضیحات ارسالی در واتساپ توجه شود/// تربیت 2500 قرآن‌آموز افتخاری در مرکز جامعةالقرآن ازندریان / دغدغه مکان مستقل داریم

وی با بیان اینکه جامعةالقرآن ازندریان در دوران کرونا در کنار سایر نهادها فعالیت‌های مختلفی از جمله جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه را داشته است، گفت: در این زمینه در شب یلدا، 31 بسته و در ایام فاطمیه نیز 15 بسته معیشتی برای هر بسته بین 200 تا 250 هزار تومان با همت این مرکز از سوی خیرین جمع‌آوری و در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

میرزایی یادآور شد: اهدای قرآن به پرستاران و کادر درمانی در روز پرستار به‌ پاس قدردانی از زحمات این قشر و کادر درمان در مراکز درمانی ازندریان از دیگر برنامه‌های انجام‌ شده این مرکز است.

انتهای پیام
captcha