اهدای عضو بانوی تویسرکانی به 4 نفر زندگی دوباره بخشید
کد خبر: 3950959
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

اهدای عضو بانوی تویسرکانی به 4 نفر زندگی دوباره بخشید

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از اهدای عضو یک بانوی تویسرکانی به چهار بیمار نیازمند عضو خبر داد.

اهدای عضو یک بانوی تویسرکانی به 4 نفر زندگی دوباره بخشیدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، حمید مجیدی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، اظهار کرد: زهرا گل‌یارانی، بانوی 25 ساله تویسرکانی چهار عضو شامل قلب، کلیه‌ها و کبد خود را به بیماران نیازمند عضو بخشید.

وی یادآور شد: متأسفانه این بانو در اثر ایست قلبی دچار مرگ مغزی شده بود که پس از احیای قلب دچار مرگ مغزی می‌شود.

حمیدی با اشاره به اینکه این اهدای عضو دهمین اهدای موفق در استان همدان است، افزود: در سال جاری از 13 خانواده افرادی که دچار مرگ مغزی شده بودند رضایت‌گیری شد، اما سه مورد از این بیماران به علت وخیم بودن شرایطشان، فوت کردند و امکان استفاده از اعضای آن‌ها فراهم نشد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه بیش از 25 هزار نفر در کشور در صف انتظار پیوند عضو قرار دارند، بیان کرد: در سال جاری با توجه به کاهش ترددات، وقوع تصادفات و بروز مرگ مغزی در اثر حادثه تصادف کاهش‌ یافته و همین امر نیز در شمار اهداکنندگان عضو تأثیر داشته است.

انتهای پیام
captcha