نگارش کتاب «حس غریب پروانگی» به دعوت شهید شمسی‌پور انجام گرفت
کد خبر: 3953188
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰

نگارش کتاب «حس غریب پروانگی» به دعوت شهید شمسی‌پور انجام گرفت

نویسنده و مؤلف کتاب «حس غریب پروانگی» با بیان اینکه نگارش این کتاب به دعوت شهید شمسی‌پور انجام گرفت، گفت: نگاشتن این کتاب برایم خیلی سخت بود چراکه در سایر کتاب‌های مشابهی که نوشتم با راوی می‌توانستم ارتباط کلامی و احساسی برقرار کنم اما در این کتاب تنها به دست‌نوشته‌ها اکتفا کردم.

ویرایش لازم دارد//// نگارش کتاب «حس غریب پروانگی» به دعوت شهید شمسی‌پور انجام گرفتلیلا گودرزیان‌فر، نویسنده و مؤلف کتاب حس غریب پروانگی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: کتاب حس غریب پروانگی در رابطه با زندگی همسر شهید علی شمسی‌پور نوشته شده است که با توجه به اتفاقاتی که در مسیر نگارش این اثر رخ داد احساس می‌کنم نوشته شدن این کتاب به خواست خود شهید انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه سوژه نوشتن زندگی‌نامه شهید شمسی‌پور از طریق اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به بنده پیشنهاد شد، افزود: در ابتدا مصاحبه‌هایی در زمینه شخصیت این شهید از افرادی که با او در ارتباط بودند گرفتم، اما متأسفانه با توجه به اینکه خانم پروانه برازنده همسر شهید شمسی‌پور خیلی زود پس از شهادت همسرشان مرحوم شد، بنابراین امکان مصاحبه با او نبود و تنها از دست‌نوشته‌هایش برای نگارش کتاب استفاده کردم.

گودرزیان ادامه داد: مریم شمسی‌پور دختر شهید شمسی‌پور دفترچه‌ای از دست‌نوشته‌های مادرش را به من داد، حجم این دفترچه زیاد نبود اما پس از مطالعه به اندازه‌ای تحت تأثیر این کلمات و جملات عاشقانه قرار گرفتم که احساس کردم همین دفترچه و دست‌نوشته‌ها خودش به تنهایی پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به یک کتاب را دارد.

این نویسنده با تأکید بر اینکه کتاب حس غریب پروانگی به دعوت خود شهید شمسی‌پور و به خواست این شهید عزیز نگاشته شد، افزود: نگاشتن این کتاب برایم خیلی سخت بود چراکه در سایر کتاب‌های مشابهی که نوشتم با راوی می‌توانستم ارتباط کلامی و احساسی برقرار کنم، اما در این کتاب تنها به دست‌نوشته‌ها اکتفا کردم و همین موضوع نگاشتن را برایم سخت کرده بود.

گودرزیان گفت: زندگی شهید شمسی‌پور پر از فراز و نشیب و اتفاقات تلخ و شیرینی است که در مسیر نگارش این کتاب گاهی قلم را کنار می‌گذاشتم و گریه می‌کردم از سویی با توجه به اینکه خود راوی نویسنده این کتاب است و با قلم خود احساساتش را نوشته همین مطلب از ویژگی‌های جالب و مثبت این کتاب است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: متولد سال ۶۶ هستم، از سال ۹۴ به‌صورت تخصصی در حوزه دفاع مقدس به نویسندگی پرداختم، از بچگی به نویسندگی علاقه داشتم و گاهی در همان دوران کودکی در مواقع غم و ناراحتی تنها چیزی که آرامم می‌کرد نوشتن بود.

این نویسنده جوان ادامه داد: با نوشتن اولین کتاب به‌عنوان «عاشقانه تا حرم» از سوی دیگران تشویق شدم و همین موضوع زمینه‌های لازم برای ورود به حوزه نویسندگی در حوزه دفاع مقدس را برایم فراهم کرد.

وی همچنین بیان کرد: خواهر شهید احمدرضا احدی نیز از معلمان من بود او دست‌نوشته برادرش احمدرضا احدی را به من داد حدود سه چهار بار این دست‌نوشته را خواندم و از خداوند خواستم که روزی بتوانم در این حوزه قلم بزنم.

این نویسنده همدانی با اشاره به اینکه تاکنون 10 کتاب در حوزه دفاع مقدس نگاشته‌ام، افزود: شش مورد از این کتاب‌ها با عنوان‌های «شهید ارجع»، «عاشقانه تا حرم»، «حس غریب پروانگی»، «طلبه عشق»، «عباس حرم» و «پسران الوند» از جمله آثاری هستند که به مرحله چاپ رسیدند.

گودرزیان تصریح کرد: کتاب «شهید شرکت» در زمینه زندگی شهید احمد روستایی نگاشته شده که در کمتر از شش ماه به مرحله چاپ دوم رسید و اکنون نیز به زبان انگلیسی در حال ترجمه است، کتاب «عاشقانه تا حرم» که اکنون در مرحله چاپ دوم است در مورد زندگی شهدای مدافع حرم نگاشته شده کتاب «حس غریب پروانگی» در زمینه زندگی همسر شهید شمسی‌پور، «طلبه عشق» در مورد شهید محمدرضا یوسفی و «عباس حرم» در مورد شهید اصغر الیاسی و همچنین «پسران الوند» در زمینه شهید رضا و علی‌اکبر عمادی نگاشته شده است.

مؤلف کتاب‌های حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: پنج سال است که به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای وارد حرفه نویسندگی شده‌ام، در همدان و قم کارگاه آموزش نویسندگی به‌صورت مجازی برگزار می‌کنم همچنین در شهرستان ملایر نیز به‌صورت حضوری کارگاه آموزشی نویسندگی دارم.

وی در پایان با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با نگارش این کتاب‌ها قهرمان‌های سرزمینمان را برای نسل‌های آینده معرفی کنیم و این اسطوره‌ها را به آن‌ها بشناسانیم، امیدوارم بتوانم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین در زمینه نقش زنان، مادران و همسران شهدا در حد توان تلاشی کرده باشم و قلمی بزنم.

انتهای پیام
captcha