پای کرونای انگلیسی به همدان هم باز شد
کد خبر: 3957751
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹

پای کرونای انگلیسی به همدان هم باز شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: از نمونه‌های مشکوک ارسال شده به وزارت بهداشت، اولین مورد کرونای انگلیسی در استان تائید شد.

پای کرونای انگلیسی به همدان هم باز شدمحمد طاهری، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: علائم کرونای انگلیسی مشابه با کرونای عادی بوده که البته این علائم حادتر و شدیدتر بروز و ظهور می‌کند.

وی ادامه داد: دوره کمون و نهفتگی در ویروس کرونای انگلیسی کمتر از 72 ساعت است درحالی‌که در ویروس کرونای عادی این دوره بیشتر می‌شود.

طاهری اضافه کرد: با توجه به اینکه این بیماری از طریق قطرات تنفسی به افراد منتقل می‌شود بنابراین عدم حضور در اجتماعات و زدن ماسک مهم‌ترین راه پیشگیری از بیماری است.

وی در ادامه با بیان اینکه طی شبانه‌روز گذشته با ابتلای شش مورد جدید به این ویروس مجموع مبتلا شدگان به این ویروس به ده هزار و 914 نفر رسید و با فوت سه بیمار جدید مجموع متوفیان هزار و 530 نفر ثبت شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان گفت: همچنان شهرستان‌های ملایر و همدان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام
captcha