افتتاح کتابخانه سید شهاب در تویسرکان
کد خبر: 3958212
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷

افتتاح کتابخانه سید شهاب در تویسرکان

کتابخانه روستای سید شهاب تویسرکان با مساحت ۱۳۷ متر مربع و اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

افتتاح کتابخانه پاسارگاد سید شهاب در تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان؛ کتابخانه عمومی روستای سیدشهاب امروز ۱۷ اسفندماه افتتاح شد.

سید رسول حسینی، فرماندار تویسرکان، در آیین افتتاح کتابخانه سیدشهاب با بیان اینکه روستای سیدشهاب بزرگترین روستای شهرستان تویسرکان است، گفت: طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ روستای سیدشهاب در بین ۱۰۷۳ روستا تاکنون روند صعودی رشد جمعیت را داشته است و از هر خانواده آن حداقل یک نفر مشغول به صنعت مبل و منبت است که قطب منبت نه‌تنها در استان بلکه در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: اولین کتابخانه عمومی در استان در سال ۱۳۴۲ در تویسرکان راه اندازی شد و اولین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان نیز در استان در شهرستان تویسرکان احداث شد و امروز هم شاهد افتتاح پروژه ارزشمند و ماندگار در روستای سیدشهاب هستیم که تقدیم مردم فرهنگ دوست این روستا خواهد شد.

عاطفه زارعی مدیر کل کتابخانه های عمومی گفت: امروز کتابخانه ها تنها محل امانت دادن و گرفتن کتاب نیست بلکه محل حضور گروه‌های مختلف جامعه و یک پایگاه اجتماعی برای همه سنین و تبادل اطلاعات است.

وی با بیان اینکه کتابخانه سید شهاب در جشنواره دوستدار کتاب از برترین کتابخانه‌ها و کتابخانه برتر روستایی شناخته شد، افزود: کتابخانه‌ها سرمایه‌های فکری جامعه را منسجم می‌کند و نه تنها در مسائل فرهنگی بلکه سایر حوزه‌ها فعالیت دارد و از این رو از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.

 

انتهای پیام
captcha