تأمین 1700 خشت طلا از سوی همدانی‌ها برای ترفیع گنبد امام حسین(ع)
کد خبر: 3962586
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱

تأمین 1700 خشت طلا از سوی همدانی‌ها برای ترفیع گنبد امام حسین(ع)

رئیس ستاد عتبات عالیات استان همدان از تأمین هزار و 700 خشت مطلا توسط همدانی‌ها برای ترفیع گنبد امام حسین(ع) خبر داد.

تأمین 1700 خشت طلا از سوی همدانی‌ها برای ترفیع گنبد امام حسین(ع)محمدعلی بادامی، رئیس ستاد عتبات عالیات استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: ترفیع گنبد امام حسین(ع) و یا طرح معراج یکی از خواسته‌های حاج قاسم سلیمانی بود که به‌صورت مشترک بین استان کرمان و همدان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح از سوی مهندسان ایرانی و با هزینه کامل کشور ایران انجام می‌گیرد، ادامه داد: با اجرای ترفیع گنبد امام حسین(ع)، ارتفاع گنبد به هفت و نیم متر بالاتر می‌رود و از ورودی شهر کربلا قابل‌رؤیت خواهد شد.

بادامی با اشاره به اینکه برای ترفیع این گنبد 17 هزار و 700 خشت لازم است، افزود: تهیه هر خشت که لایه زیرین آن مس و لایه رویین آن آبکاری طلا است، سه میلیون تومان هزینه دارد که پس از تهیه خشت‌ها نام خیرین بر روی آن ثبت می‌شود.

وی با بیان این نکته که از سال 95 این پروژه آغاز شده است، افزود: بیش از دو میلیارد و 500 میلیون تومان در سال‌های اخیر برای اجرای طرح معراج جمع‌آوری شده که حدود 5 میلیارد تومان آن توسط همدانی‌ها تأمین شده است همچنین همدانی‌ها برای ترفیع گنبد امام حسین(ع) بیش از سه تن مس اهدا کرده‌اند.

بادامی در پایان گفت: در صورتی‌ که ساخت خشت‌های مطلا به اتمام برسد کار جاسازی توسط مهندسان ایرانی انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha