افزایش 6 برابری مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ملایر
کد خبر: 3963728
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

افزایش 6 برابری مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ملایر

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به افزایش شش برابری مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ملایر در ماه جاری، گفت: حجم بیماران از کنترل خارج است و در حال حاضر در شرایط بحرانی کرونا قرار داریم و امید است این وضعیت به نقطه غیرقابل کنترل نرسد.

افزایش 6 برابری مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ملایر/ حجم بیماران از کنترل خارج استبه گزارش ایکنا از همدان، محسن ترکاشوند، مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر، 22 فروردین‌ماه طی سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان، اظهار کرد: این موج از تمامی موج‌های قبلی خطرناک‌تر است.

وی به پیش‌بینی‌های انجام شده در رابطه با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در فروردین‌ماه اشاره و تصریح کرد: شهرستان ملایر به‌ سرعت از وضعیت زرد به نارنجی و قرمز رسید و با توجه به وضعیت استان‌های هم‌جوار این موضوع قابل پیش‌بینی بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به آمار مبتلایان و مراجعان به مراکز درمانی در سه هفته ابتدایی سال 1400 در ملایر، بیان کرد: در هفته اول تعداد کل مراجعان برای گرفتن تست ۲۷۶ نفر بود که ۱۰۰ مورد آن مثبت بود.

وی افزود: این آمار در هفته دوم به بیش از 600 نفر با 300 مورد مثبت و در هفته سوم به یک هزار و 320 نفر با 746 مورد مثبت رسید.

ترکاشوند با اشاره به آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های ملایر، بیان کرد: در هفته اول فروردین‌ماه 50 نفر در بیمارستان‌های ملایر بستری بودند که این آمار در هفته دوم به 70 نفر و در هفته سوم به 178 نفر رسید که آمار هر هفته نسبت به هفته قبل دو برابر شده است.

وی گفت: با توجه به شیب تند آمار مبتلایان و بیماران بستری در کشور و شهرستان پیش‌بینی می‌شود در این هفته شاهد تکمیل ظرفیت تخت‌های بستری در شهرستان باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، بیان کرد: علی‌رغم اینکه شرایط در شهرستان قرمز است اما همچنان شاهد برگزاری دورهمی‌ها، مجلس عروسی، عزا و رفت‌وآمد‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه داروهای لازم برای درمان کرونا در بیمارستان‌های ملایر موجود است، تصریح کرد: تمامی مراکز بهداشتی و مراکز جامع سلامت آمادگی گرفتن تست سریع کرونا را دارند.

ترکاشوند با اشاره به انجام تست پی سی آر نیز در مراکز 16 ساعته در باغ گل، ازندریان و سمن بیان کرد: با توجه به مراجعه بالا به مرکز باغ گل، عوامل و نیروهای این مجموعه افزایش پیدا کرده است.

وی خودمراقبتی را اصل اول در پیشگیری از کرونا دانست و گفت: 80 درصد افراد مبتلا در مجالس و دورهمی‌ها ناقل ویروس کرونا شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر اظهار کرد: افرادی که مشکوک به بیماری کرونا هستند ابتدا می‌توانند با شماره 4030 تماس گرفته و یا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه حجم بیماران از کنترل خارج است، تصریح کرد: در حال حاضر در شرایط بحرانی کرونا قرار داریم و امید است به نقطه غیرقابل کنترل نرسد.

ترکاشوند به آمار رسمی فوتی ناشی از بیماری کرونا در ملایر اشاره و تصریح کرد: در هفته ابتدایی فروردین‌ماه یک نفر بر اثر کرونا در ملایر فوت کرده است که این آمار در هفته دوم به سه مورد و در هفته سوم فروردین‌ماه به شش مورد رسیده است.

انتهای پیام
captcha