غبارروبی مساجد همدان در آستانه ماه رمضان
کد خبر: 3963821
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲

غبارروبی مساجد همدان در آستانه ماه رمضان

مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد همدان از غبارروبی مساجد استان در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.

غبارروبی مساجد همدان در آستانه ماه رمضانحمیدرضا ناهیدی‌فرد، مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در مجموع 587 کانون فرهنگی هنری در بیش از دو هزار مسجد سراسر استان فعال هستند که اغلب این کانون‌ها برنامه غبارروبی مساجد استان را در روزهای پایانی ماه شعبان با مشارکت هیئت‌امنا و هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج استان انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به قرمز شدن شرایط استان از منظر شیوع ویروس کرونا، برنامه متمرکزی همچون سالیان گذشته برای غبارروبی مساجد انجام نمی‌شود.

ناهیدی‌فرد تصریح کرد: گرچه ستاد مقابله با کرونا ابلاغیه رسمی در زمینه ممنوعیت غبارروبی مساجد را صادر نکرده است، اما اغلب مساجد استان این برنامه را اجرایی کرده‌اند.

مسئول کانون‌های مساجد استان همدان در ادامه تأکید کرد: غبارروبی روزهای پایانی ماه شعبان فقط به غبارروبی مساجد اختصاص ندارد، غبارروبی دل‌ها و پاک شدن برای ورود به ماه مبارک رمضان هم از دیگر مفاهیم غبارروبی محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: با شکل‌گیری موج چهارم کرونا و قرمز شدن شرایط استان فعالیت‌های کانون در ماه مبارک رمضان تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد اما فعالیت‌های مجازی کانون به قوت خود پایدار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha