اجرای پویش «تلاوت آیه روزه» در ملایر
کد خبر: 3963825
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
هم‌زمان با ماه رمضان؛

اجرای پویش «تلاوت آیه روزه» در ملایر

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری پویش قرآنی «تلاوت آیه روزه» در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این پویش با هدف توجه مردم به امر مهم روزه و تأکید قرآن کریم به این فریضه واجب الهی برگزار خواهد شد.

اجرای پویش «تلاوت آیه روزه» در ملایرحجت‌الاسلام روح‌الله نجفی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با تبریک فرارسیدن ماه بهار قرآن و میهمانی خدا، اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی ملایر برنامه‌های مختلفی را با محوریت این ماه پیش‌بینی کرده که اجرای این برنامه‌ها با همکاری هیئت مذهبی، گروه‌های جهادی و تعدادی از نهادهای شهرستان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت قرمز شهرستان بسیاری از برنامه‌ها امسال نیز با محدودیت مواجه است، گفت: تا جایی که ستاد ملی کرونا به ما اجازه دهد برنامه‌ها را به‌صورت حضوری برگزار خواهیم کرد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه در صورت بازگشایی مساجد برنامه‌های نماز جماعت، سخنرانی و ادعیه ماه مبارک رمضان طی هفته‌های آینده مانند سال‌ گذشته با رعایت پروتکل‌ها برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در اجرای برنامه‌‎ها تابع قانون بوده و با توجه به اولویت سلامتی مردم برنامه‌های خود را بر اساس مجوزهای ستاد ملی کرونا پیش خواهیم برد.

وی به اعزام قاریان قرآن به جلسات و محافل قرآن در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: برگزاری محافل ترتیل قرآن در سطح مساجد شهر و روستا از برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده در ماه مبارک رمضان است.

نجفی از برگزاری طرح ختم قرآن در فضای مجازی خبر داد و گفت: این طرح سال گذشته با استقبال خوب و با حضور بیش از دو هزار نفر برگزار شد که امیدواریم امسال نیز شاهد حضور علاقه‌مندان به تلاوت وحی در این طرح باشیم.

وی برگزاری مسابقات قرآن ویژه ادارات و عموم مردم، برنامه‌های قرآنی تفسیر، مفاهیم، آموزش‌های قرآنی، مسابقه نقاشی، عکاسی و خطاطی ویژه کودکان و... با محتوای قرآن و معارف دینی را از دیگر برنامه‌های این اداره در فضای مجازی برشمرد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر همچنین به برگزاری پویش قرآنی «تلاوت آیه روزه» در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: این پویش با هدف توجه مردم به امر مهم روزه و تأکید قرآن کریم به این فریضه واجب الهی برگزار خواهد شد.

وی برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در مساجد شهرستان، حسینیه‌ها و تکایا، ادارات و منازل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت محدود و طبق مصوبات ستاد ملی کرونا را نیز از دیگر برنامه‌های این اداره در ماه رمضان دانست.

نجفی همچنین از برگزاری طرح اردوی جهادگران قرآنی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح با هدف شناسایی روستاهایی که به استاد و مربی قرآن نیاز دارند برگزار خواهد شد که در این طرح مربیان قرآن به‌صورت جهادی با حضور در روستاها نسبت به آموزش‌ها و برنامه‌های قرآنی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اعزام کاروان قرآنی به مساجد شهر و روستا با هدف ترویج فرهنگ قرآن و قرآن‌آموزی، تصریح کرد: این طرح با همکاری مربیان برجسته قرآن در طول ماه رمضان در مساجد و حسینیه‌های محلات مختلف شهرستان انجام خواهد و شامل برنامه‌های آموزشی روخوانی، تجوید، مسابقات قرآن ویژه کودکان و... خواهد بود.

انتهای پیام
captcha