ثبت‌ نام ۴۵۰ داوطلب برای انتخابات شوراهای روستایی در اسدآباد
کد خبر: 3964129
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

ثبت‌ نام ۴۵۰ داوطلب برای انتخابات شوراهای روستایی در اسدآباد

فرماندار اسدآباد اعلام کرد: ۴۵۰ داوطلب شامل ۴۳۹ نفر مرد معادل ۹۸ درصد و ۱۱ نفر زن معادل ۲ درصد در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر در این شهرستان ثبت‌ نام کرده‌اند.

ثبت‌نام ۴۵۰ داوطلب انتخابات شوراهای روستایی در اسدآبادبه گزارش ایکنا از همدان، سعید کتابی، فرماندار اسدآباد، روز گذشته، ۲۳ فروردین‌ماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با تشکیل پیگیری تخلفات انتخاباتی به‌طور قطع هرگونه فعالیت انتخاباتی رصد می‌شود که در همین راستا از داوطلبان درخواست داریم نسبت به رعایت قانون مقید بوده و شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلفات انتخاباتی موارد را اطلاع‌رسانی کنند.

کتابی تصریح کرد: تبلیغات رسمی انتخابات هنوز آغاز نشده و هرگونه فعالیتی که شائبه انتخاباتی داشته باشد، ممنوع است.

وی با اشاره به بحث ممنوعیت و محدودیت در رابطه با راه‌اندازی هرگونه ستاد انتخاباتی در برخی از نقاط سطح شهر اسدآباد یادآور شد: بنا به تصمیم‌گیری شورای تأمین ضمن ایجاد شور و نشاط تبلیغاتی با توجه به شرایط کرونا و شلوغی و پرتردد بودن برخی از نقاط سطح شهر اسدآباد در راستای سلامتی شهروندان راه‌اندازی هرگونه ستاد انتخاباتی در پنج مسیر شهر در زمان تبلیغات ممنوع است که افراد برای اطلاع از این نقاط می‌توانند نسبت به گرفتن استعلام اقدام کنند.

کتابی بیان کرد: مسیر شماره یک خیابان رفسنجانی حد فاصل میدان امام(ره) تا میدان دانشگاه، مسیر شماره دو خیابان فرهنگ حدفاصل میدان امام(ره) تا میدان غدیر، مسیر شماره سه بلوار شهید بهشتی میدان امام(ره) تا میدان مطهری، مسیر شماره چهار خیابان بسیج حدفاصل میدان غدیر تا فروشگاه وین مارکت و مسیر شماره پنج خیابان ۱۵ خرداد حدفاصل میدان غدیر تا فروشگاه رفاه و نیز میادین امام خمینی(ره) و غدیر دارای ممنوعیت و محدودیت راه اندازی ستاد انتخاباتی خواهند بود.

وی در ادامه با بیان اینکه ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستایی در روستاهای بخش مرکزی و پیرسلمان شهرستان اسدآباد از ۱۶ فرودین آغاز شد و ساعت ۱۸ بعدازظهر ۲۲ فرودین طی زمان‌بندی مشخص و اعلام شده به پایان رسید، اظهار کرد: در ثبت‌ نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستایی خوشبختانه تمام روستاهای واجد شرایط شهرستان به حد نصاب برگزاری انتخابات رسیدند.

کتابی از ۸۴ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستایی در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۸ روستا به بخش پیرسلمان و ۵۶ روستا به بخش مرکزی اختصاص دارد.

وی تعداد کرسی‌های اصلی برای انتخابات در سطح روستاهای واجد شرایط شهرستان را ۲۶۲ مورد برشمرد و یادآور شد: از ۸۴ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها، ۷۹ روستا دارای شورای سه نفره و پنج روستا دارای شورای پنج نفره خواهند بود.

کتابی با بیان اینکه روستاهای بالای ۱۵۰۰ نفر دارای شورای پنج نفره و زیر ۱۵۰۰ نفر دارای شورای سه نفره هستند، تصریح کرد: در سطح روستاهای واجد شرایط شهرستان در زمانی‌بندی اعلام شده ۴۵۰ داوطلب برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستایی ثبت نام کردند که ثبت نام این افراد نهایی شد.

وی با اشاره به اینکه از ۴۵۰ داوطلب ثبت نام شده تعداد ۳۱۵ نفر به بخش مرکزی و ۱۳۵ نفر به بخش پیرسلمان اختصاص دارند، یادآور شد: از مجموع داوطلبان ۴۳۹ نفر برابر با ۹۸ درصد را مردان و ۱۱ نفر برابر با ۲ درصد را بانوان شامل شده‌اند.

کتابی با بیان اینکه ۳۰۸ نفر از ثبت‌ نام‌شدگان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی چهره‌های جدید و بدون سابقه نمایندگی هستند، افزود: از نظر تحصیلات ۲۳ نفر زیر متوسطه، ۲۴ نفر مقطع راهنمایی، ۲۹۸ نفر دیپلم، ۱۲ نفر فوق‌دیپلم، ۲۱ نفر لیسانس و پنج نفر فوق‌لیسانس بوده و بالاترین سن ثبت‌ نام‌شدگان بین ۳۶ تا ۴۰ سال تعداد ۸۲ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه در ثبت‌ نام‌های داوطلبان شوراهای اسلامی روستایی شهرستان اسدآباد در این دوره شوراها به سمت جوان‌گرایی است، مطرح کرد: برای تأیید صلاحیت شوراهای اسلامی سه شهر اسدآباد، آجین و پالیز در حال حاضر منتظر هستیم که با توجه به فرصت ۱۴ روزه، هفتم اردیبهشت پاسخ تأیید صلاحیت داوطلبان توسط هیئت نظارت به فرمانداری اعلام شود.

یادآور می‌شود، ۱۱۰ نفر نیز در شهرستان اسدآباد در زمان‌بندی مشخص‌ شده برای ثبت نام داوطلبان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر داوطلب شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر شدند که از ۱۱۰ نفر داوطلب ثبت نام نهایی شده شهرستان در سامانه و ستاد انتخابات شهرستان، ۷۶ نفر به حوزه انتخابیه شهر اسدآباد، ۱۲ نفر شهر آجین و ۲۲ نفر به شهر پالیز اختصاص دارند که از این تعداد داوطلب ۹ نفر انصراف داده است.

انتهای پیام
captcha