وجود 220 خیر مدرسه‌ساز در همدان
کد خبر: 3964506
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸

وجود 220 خیر مدرسه‌ساز در همدان

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان از وجود 220 خیر مدرسه‌ساز در استان خبر داد.

وجود 220 خیر مدرسه‌ساز در همدانمحمدحسین مرادی، مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: طرح مشارکت خیرین به نام «آجر به آجر» از ابتدای سال گدشته شکل گرفت که در راستای همین طرح این امکان برای همه فراهم شد که با هر توان مالی مدرسه‌ساز شوند.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۸۸۰ خیر حقیقی و حقوقی وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد خیر ۲۲۰ نفر صرفا مدرسه‌ساز هستند اما سایرین به اشکال مختلف در امر مدرسه‌سازی کمک می‌کنند که تاکنون حدود دو هزار کلاس درس را ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده‌اند.

اجرای پویش مدرسه‌سازی با مشارکت بانوان

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به پویش مدرسه‌سازی با مشارکت بانوان، یادآور شد: این طرح «من مادرم و بچه‌های ایران فرزندان من هستند» نام دارد که انتظار است همه بانوان و خانواده‌ها با ورود به اپلیکیشن آجر به آجر در این طرح شرکت کنند.

وی ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین سرانه مطلوب آموزشی به ازای هر دانش‌آمورز ۸.۴ مترمربع است که اکنون ما به ازای هر دانش‌آموز ۵.۲ مترمربع سرانه آموزشی داریم.

مرادی یادآور شد: در استان همدان دو هزار و ۵۶۰ مدرسه با ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس وجود دارد که در این کلاس‌ها ۲۹۰ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند که ۷۱ درصد شهری و ۲۹ درصد روستایی است.

وی اضافه کرد: طرح تخریب و بازسازی مدارس از سال ۸۵ در مجلس تصویب شد که تاکنون اتفاقات خوبی افتاده است به‌طوری که دو هزار و ۲۰ کلاس درس تاکنون در قالب همین لایحه مقاوم‌سازی و بازسازی شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر هشت هزار و ۲۰۰ کلاس درس معادل ۶۵ درصد وضعیت مناسب و استانداردی دارند، اضافه کرد: در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ کلاس درس نیاز به مقاوم‌سازی دارند و یک‌ هزار و ۸۰۰ کلاس درس نیاز به بازسازی دارند.

مرادی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۴۰ درصد اجرای پروژه با مشارکت خیران بوده است، افزود: طبق مصوبه صورت گرفته دولت مکلف است به هر میزانی که خیران هر استان در امر مدرسه‌سازی مشارکت داشته باشند به همان میزان اعتبار در بودجه سنواتی سال آینده آنها لحاظ کند.

وی به پروژه‌های در دست اجرا نیز اشاره کرد و تصریح کرد: ۳۴۲ پروژه در دست اجراست که ۲۵۸ پروژه دولتی و ۸۴ مورد با مشارکت خیرین است که از این پروژه‌های مشارکتی ۶۶ پروژه توسط خیرین و ۱۸ پروژه توسط بنیاد برکت بوده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان گفت: امسال ۹۷ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و ۵۲ میلیارد تومان نیز تحقق خیرین بوده است، اما برای پیگیری و اتمام پروژه‌ها ۳۱۵ میلیارد تومان مورد نیاز است.

انتهای پیام
captcha