ارتباط با رقبای آمریکا؛ راهکاری برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها
کد خبر: 3964933
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
امام‌جمعه خرمدره بیان کرد:

ارتباط با رقبای آمریکا؛ راهکاری برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها

امام‌جمعه خرمدره گفت: ارتباط‌ با قدرت‌های رقیب آمریکا مانند چین در بی‌اثر کردن تحریم‌ها نقش مهمی دارد و تیم مذاکره‌کننده باید مراقب فرسایشی شدن مذاکرات و تله کشورهای اروپایی برای بازگشت به برجام بدون لغو همه تحریم‌ها باشند.

ارتباط با رقبای آمریکا؛ راهکاری برای بی‌اثر کردن تحریم‌هابه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور، امام‌جمعه خرمدره، 27 فروردین‌ماه در خطبه‌های مجازی نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: تعجیل در مذاکرات هسته‌ای برجامی ما را در موضع ضعف و انفعال قرار می‌دهد، اما باید طرفین مذاکره بدانند لغو تحریم‌ها برای ایران مهم است و بازگشت یا عدم بازگشت آمریکا به برجام موضوعیت ندارد، این در حالی است که برخی‌ها در داخل و خارج کشور و با اهداف مختلف، با تحریف وقایع، در صدد تغییر اولویت لغو تحریم‌ها، به بازگشت آمریکا به برجام هستند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا با تأنی در بازگشت به برجام در حال سنجش تاب‌آوری ما است، بیان کرد: این در حالی است که آن‌ها بیشتر از ما برای بازگشت به برجام نیاز دارند، همان‌طور تعجیل در تصویب برجام به نفع ما نبود، تعجیل در بازگرداندن آمریکا به برجام ضمن آنکه ما را از هدف اصلی، یعنی لغو تحریم‌ها دور می‌کند، در عین حال ما را در موضع ضعف و انفعال قرار داده و زمینه‌ساز سوء‌استفاده دشمن را فراهم خواهد کرد.

امام‌جمعه خرمدره با بیان اینکه ادعای لغو تحریم‌ها ملاک عمل نخواهد بود، تصریح کرد: دشمن باید بداند که بازگشت به تعهدات برجامی از سوی ایران بعد از راستی‌آزمایی ممکن است. مقام معظم رهبری در سخنرانی اول ماه رمضان خطر فرسایشی شدن مذاکرات را گوشزد کردند و تیم دیپلماسی باید مواظب باشند که کشورهای اروپایی عضو برجام با فرسایشی کردن مذاکران بازگشت بدون لغو تحریم‌ها را رقم نزنند.

وی ارتباط‌ با قدرت‌های رقیب آمریکا مانند چین در بی‌اثر کردن تحریم‌ها را مهم خواند و گفت: کشورهایی مانند کره جنوبی با 60 سال سابقه ارتباط اقتصادی و سیاسی با ایران، به شدت نگران از دست دادن بازار پر سود ایران به نفع چین هستند، این موضوع نقش رهبری انقلاب و هوشمندی ایشان در ارتباط با ایجاد پل ارتباطی با شرق را برجسته می‌کند و نشان می‌دهد تأخیر در عملیاتی‌سازی این تدبیر تا چه اندازه خسارت‌بار بوده است.

زاهدی‌پور به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب بخش مهم مشکلات اقتصادی ارتباطی به تحریم نداشته و مدیریت هوشمندانه و انقلابی می‌تواند این مشکلات را به حداقل ممکن برساند، در نتیجه حضور در انتخابات برای یک دولت انقلابی و رفع مشکلات کشور می‌تواند تحلیل‌های دشمن را با چالش مواجه کند.

وی با انتقاد از عدم مدیریت مناسب رفتارهای اجتماعی در ایام عید برای جلوگیری از شیوع کرونا، اظهار کرد: مدیریت کرونا باید به‌گونه‌ای انجام شود که انتخابات را تحت‌الشعاع قرار ندهد، چرا که انتخابات برای کشور اهمیت اساسی داشته و به‌ویژه در وضعیت اقتصادی و سیاسی فعلی اهمیت بیشتری هم دارد.

امام‌جمعه خرمدره با اشاره به مناسبت‌های هفته آتی، بیان کرد: 29 فروردین روز ارتش است و نیروهای مسلح نقش بی‌نظیر در تأمین امنیت همراه با اقتدار برای کشورمان داشته‌اند و قدردانی از ارتش و سایر نیروهای مسلح در کنار حمایت تقویت بیش از پیش آن‌ها یک وظیفه شرعی و دینی بوده و یک سرمایه‌گذاری استراتژیک محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سالروز تأسیس شورای انقلاب فرهنگ عمومی، تصریح کرد: تقویت فرهنگ ایرانی ــ اسلامی پیش‌نیاز مهم و اساسی برای پیشرفت در همه عرصه‌ها و زیربنای توسعه است و باید توجه کنیم که بسیاری از موانع تولید مربوط به عرصه فرهنگی است که باید در شکل کلان به اصلاح این آسیب‌ها بپردازیم.

انتهای پیام
captcha