بهترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجتماعات دینی اجرا شد
کد خبر: 3965127
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
در مقابله با کرونا؛

بهترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجتماعات دینی اجرا شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: پس از گذشت بیش از یک سال از شیوع کرونا، سخت‌ترین پروتکل‌ها در اجتماعات دینی وجود داشته است.

سخت‌ترین پروتکل‌ها در اجتماعات دینی بوده استحجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: استفاده از تب‌سنج، اکسیژن سنج، ضدعفونی درب ورود و خروج، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همگی در مساجد و اجتماعات دینی رعایت شده است به‌طوری که طبق نظرات ستاد کرونا کمتر از نیم درصد مبتلایان به کرونا از طریق اجتماعات دینی بوده است.

وی با بیان اینکه با شیوع کرونا بیشتر فعالیت‌های سازمان به سمت مجازی شدن پیش رفته است، افزود: اجرای برنامه‌های غیرحضوری و یا تغییر الگوی تبلیغ سنتی به سمت تبلیغ چهره به چهره نمی‌تواند مانند گذشته تأثیرات مطلوبی داشته باشد، اما متأسفانه در تصمیمات ستاد کرونا منطقی حاکم نیست.

نظیری با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات رایزنی‌های زیادی برای بازگشایی مساجد و تجمعات مذهبی داشته است، اضافه کرد: سازمان تبلیغات اقدام به نوشتن پروتکل‌های خاصی برای این تجمعات داشته است، اما ستاد مقابله با کرونا توجهی به این امور نداشت.

وی یادآور شد: متأسفانه تصمیم‌گیری‌های ستاد کرونا کارشناسی شده نیست، حتی ستاد کرونا باید برای حل مسئله کرونا اجازه برگزاری اجتماعات دینی را صادر می‌کرد چراکه در این شرایط روحیه مردم بسیار آسیب‌پذیر شده و نیاز به تقویت روحیه مردم با برگزاری مراسم‌ دینی وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: روحانیون و شبکه تبلیغ در ارائه کمک‌های مؤمنانه، کمک به کادر درمان با حضور در بیمارستان‌ها کمک شایانی به شبکه بهداشت داشته است.

وی تأکید کرد: ساختار مساجد و تجمعات دینی در راستای کمک به مقابله با کرونا برمی‌آید، بنابراین باید ستاد کرونا نیز این ساختار را تقویت کند. وزیر بهداشت بعد از اعلام ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی مساجد، مجوز برگزاری مراسم را در شب‌های قدر صادر کرده است.

نظیری یادآور شد: ستاد کرونا، ستاد مقابله با کرونا و پیشگیری از آن است نه ستاد درمان، چنین تصمیماتی متأسفانه موجب شد اکنون کشور با اپیدمی سنگینی مواجه باشد و نتیجه آن از دست دادن اعتماد مردم به این ستاد است.

انتهای پیام
captcha