گلایه‌مندی نخبگان قرآنی از حذف برنامه جزءخوانی سیمای همدان
کد خبر: 3965303
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

گلایه‌مندی نخبگان قرآنی از حذف برنامه جزءخوانی سیمای همدان

لغو مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم با حضور نخبگان قرآنی در همدان نارضایتی‌ها و واکنش‌های مختلفی در بین اقشار مختلف به‌ویژه جامعه قرآنی در پی داشته است؛ یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم جامعه قرآنی استان، عدم استفاده از نخبگان قرآنی و بومی استان در برنامه‌های صداوسیمای مرکز همدان طی این سال‌هاست.

گلایه‌مندی نخبگان قرآنی همدان از حذف برنامه جزءخوانی سیمای همدانبه گزارش ایکنا از همدان، همه‌ ساله طی روزهای ماه مبارک رمضان، مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم با حضور نخبگان قرآنی استان در حسینیه امام خمینی(ره) همدان با استقبال چشمگیر مردم به‌صورت حضوری و گسترده و پخش زنده برگزار می‌شد که سال گذشته به‌دلیل شیوع بیماری کرونا این برنامه در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) همدان و به همت مرکز امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی همدان و صداوسیمای مرکز همدان قبل از ماه مبارک ضبط و در روزهای ماه رمضان پخش شد، اما امسال شاهد حذف این برنامه زیبای معنوی در شبکه استانی هستیم؛ در صورتی‌ که در مابقی مراکز استانی این برنامه به‌صورت زنده در حال اجراست.

این موضوع واکنش‌های مختلفی در بین اقشار مختلف به‌ویژه جامعه قرآنی استان همدان در پی داشته است.

یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم جامعه قرآنی استان، عدم استفاده از نخبگان قرآنی و بومی استان در برنامه‌های صداوسیمای مرکز همدان طی این سال‌هاست.

متأسفانه در شبکه استانی همدان برای آغاز برنامه‌ها از تلاوت بعضاً تکراری و قدیمی قاریان تهرانی و مشهدی استفاده می‌شود، در حالی‌ که قاریان بسیار خوب جوان و نوجوان که برخی از آن‌ها دارای عناوین ممتاز در سطح بین‌المللی و کشوری هستند از شهرهای مختلف استان از جمله همدان، ملایر، بهار، لالجین، کبودرآهنگ، نهاوند و تویسرکان و... وجود دارد.

اگر قرار است که از قاریان سایر استان‌ها در برنامه‌های تلویزیونی استفاده شود چرا اسم شبکه را محلی گذاشته‌اند؟ متأسفانه در صداوسیمای استانی ما از ابتدای تأسیس تا به‌ حال کسی به فکر مهجوریت و مظلومیت فرهنگی و قرآنی استان نبوده و این باعث دلسردی و ناراحتی جامعه قرآنی استان شده است.

یکی دیگر از مشکلات در این زمینه عدم به‌کارگیری یک کارشناس ویژه متخصص در مرکز صرفاً جهت امور قرآنی است که می‌توان در این مورد از ظرفیت اساتید و نخبگان مجمع اساتید، قاریان و حافظان استان همدان که دارای مدارج بالای علمی حوزه و دانشگاه هستند، استفاده کند.

عدم بهره‌مندی از قاریان ممتاز بومی در برنامه‌های زنده تلاوت اذان‌گاهی

یکی از آرزوهای جامعه قرآنی دعوت از قاریان نوجوان و جوان برای برنامه‌های زنده اذان‌گاهی در اوقات شرعی است، چیزی که در تمامی شبکه‌های سایر مراکز استانی انجام می‌شود اما تا به‌ حال در سیمای مرکز همدان انجام نشده و برای نخبگان قرآنی استان تبدیل به یک آرزو شده که می‌توان با به‌کارگیری از این استعدادها با کمترین هزینه مادی حداکثر برکات معنوی را داشت و اگر با تلاوت زیبای این نخبگان قرآنی و به‌واسطه صوت خوش قرآن جذب شود می‌تواند زمینه‌ساز کارهای بزرگ خیر شود، چراکه استماع کلام زیبای وحی باعث‌ و بانی آرامش روح و روان مردم است.

یادداشت از احسان بیات، مسئول روابط عمومی مجمع قاریان و حافظان قرآن ملایر

انتهای پیام
captcha