3 مدرسه کانکسی در همدان تبدیل به مدرسه شد
کد خبر: 3965450
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴

3 مدرسه کانکسی در همدان تبدیل به مدرسه شد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان بیان کرد: سال گذشته سه مدرسه کانکسی در استان تبدیل به مدرسه شدند.

سه مدرسه کانکسی در همدان تبدیل به مدرسه شدمحمدحسین مرادی، مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: ۱۷ مدرسه کانکسی در همدان بود که سه مدرسه سال گذشته با ظرفیت خیران ساخته شده و برای بقیه نیز برنامه‌ریزی شده که امیدواریم سال جاری همه را مدرسه کنیم.

وی با اشاره به استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس، یادآور شد: از سال ۹۲ تاکنون شش هزار و ۸۷۰ کلاس درس استانداردسازی شده است، به‌طوری‌ که از سال ۹۷ همه بخاری‌های نفتی در استان جمع‌آوری شد.

مرادی با تأکید بر اینکه ۵۶ میلیارد تومان برای جمع‌آوری و استانداردسازی دستگاه‌های گرمایشی هزینه شده است، بیان کرد: در حال حاضر گرمایش ۷۰ درصد کلاس‌ها با شوفاژ و پکیج، ۲۵ درصد با بخاری گازی، چهار درصد با بخاری هرمتیک و یک درصد با بخاری برقی و شوفاژ برقی تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم دودکش‌های بخاری را هم استاندارد کنیم، ۸۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است؛ همچنین ۹ میلیارد تومان اعتبار نیز برای اصلاح و تعمیرات موتورخانه‌ها مورد نیاز است.

مرادی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۷ پروژه با ۱۵۷ کلاس درس و ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضل و اعتبار ۲۸ میلیارد تومانی اجرا شدند، سه پروژه با اعتبار پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در هفته دولت افتتاح شد و در مهرماه، چهار مدرسه با ۴۰ کلاس به بهره‌برداری رسید همچنین ۱۰ پروژه نیز در دهه فجر به افتتاح رسید که این پروژه‌ها شامل ۷۹ کلاس درس با زیربنای هفت هزار و ۵۵۰ مترمربع با اعتبار ۱۶ میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام
captcha