مدیریت فضای مجازی نیاز به مهندسی و بازبینی دارد
کد خبر: 3966324
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

مدیریت فضای مجازی نیاز به مهندسی و بازبینی دارد

امام‌جمعه ملایر بر مدیریت درست در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: باید یک مدیریت مهندسی حساب شده و کارشناسی و با برنامه‌ریزی انجام شود.

مدیریت فضای مجازی نیاز به مهندسی و بازبینی داردبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام‌جمعه ملایر، اول اردیبهشت‌ماه، در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر ملایر ضمن مهم برشمردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر از موضع قرآن و دین، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما ماهیتی دینی و قرآنی دارد و باید این فریضه به خوبی در حوزه‌های مختلف انجام شود.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن از طرق مختلف گفت: یکی از مهمترین خطرات امروز دشمن برای انحراف جوانان و جامعه فضای مجازی است و اگر خطرات فضای مجازی را از سوی دشمن جدی نگیریم با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

امام‌جمعه ملایر بر مدیریت درست در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: باید یک مدیریت مهندسی حساب شده و کارشناسی و با برنامه‌ریزی در این فضا انجام شود.

حجت‌الاسلام برقراری با اشاره به مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر طبق فرموده قرآن و روایات امر به معروف و نهی از منکر باید این مسئله را نیازمند برنامه‌ریزی و بازنگری برشمرد و گفت: معنای اصلی امر به معروف و نهی از منکر یعنی قانون‌گذاری خوب و اقدام خوب و بازدارنده و حال حاضر در شهرستان کارهای بسیار خوبی توسط بسیاری از ارگان‌ها انجام می‌شود اما بازدارنده نیست.

وی بر همکاری و یکی شدن ارکان‌های فرهنگی شهرستان بر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و افزود: فعالان فرهنگی ما در بسیاری از امور فعال هستند اما جزیره‌ای عمل می‌کنیم.

برقراری تشکیل جلسات به‌صورت هر ماه یک‌بار، بررسی و شناخت و احصا آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان و تشکیل یک اتاق فکر فرهنگی را خواستار شد و گفت جلسات باید خروجی خوبی داشته باشد و خروجی آن را در سطح شهرستان مشاهده کنیم.

امام‌جمعه ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر در ماه مبارک رمضان هستیم، افزود: حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود و اینکه با برخی افراد که به خود اجازه حرمت‌شکنی و تظاهر به روزه‌خواری را می‌کنند برخورد شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف تنها تذکر لسانی نیست و می‌تواند مکتوب باشد، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی خوبی باید در این زمینه داشته باشیم و اطلاع‌رسانی ما در حال حاضر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ضعیف است.

برقراری افزود: قانون جامع، بنرهای تأثیرگذار و بازنگری و اطلاع‌رسانی درست در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مؤثر است.

سیدجواد حسینی، فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ملایر در سال جدید، اظهار کرد: سال‌های گذشته مصوباتی را که در امر به معروف داشتیم و در سال ۹۸ موضوعی بود که بسیاری از مصوبات ما اجرایی نشد و این یک آسیب بود و وقتی مصوبه اجرا نشود یعنی جلسات بازخورد نداشته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ برنامه، برنامه‌ریزی ما این است که مصوبات اجرایی شود و جلسات بازخورد داشته باشد که در این زمینه نیازمند پشتیبانی و همراهی مسئولان شهرستان هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر یادآور شد کار ستاد حوزه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های مختلف اقتصادی فرهنگی مذهبی و سایر حوزه‌ها است و اگر در همه حوزه‌ها با جدیت عمل کنیم و تأثیرات آن را خواهیم دید.

انتهای پیام
captcha