تلاش علمای شیعه برای آزادی شماری از فعالان سیاسی از جمله بانوی زندانی در بحرین
کد خبر: 3967210
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

تلاش علمای شیعه برای آزادی شماری از فعالان سیاسی از جمله بانوی زندانی در بحرین

رسانه‌های بحرین از تلاش علمای شیعه بحرین برای آزاد شدن شماری از فعالان سیاسی از جمله بانوی زندانی زن در این کشور خبر دادند.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری دلمون پست، حجت‌الاسلام سیدعبدالله الغریفی از روحانیون برجسته شیعه در بحرین به مناسبت ماه مبارک رمضان به همراه تعدادی از علمای دیگر به دیدار شاه بحرین در کاخ القصور منامه رفتند.

پادشاه بحرین در این دیدار بر نقش علمای برجسته دینی در گسترش پل‌های همزیستی و تأیید ارزش‌های مشترک انسانی و اعتدال علاوه بر نقش مهم آنها در خدمت به دین واقعی اسلام، گسترش تعالیم مدارا و آگاهی از اصول آن بر اساس اعتدال و دوستی و هر آنچه در آن خیر و برکت برای همگان است، تاکید کرد.

حمد بن عیسی همچنین گفته است که بحرین افتخار می‌کند که الگویی برای برقراری ارتباط، تحمل و همزیستی است. بدون تبعیض همه را در آغوش می‌کشد و ان‌شاالله این کشور یک کشور برای همزیستی و دوستی بین ادیان، مذاهب و اقوام مختلف بر اساس احترام به همه باقی خواهد ماند.

منابع نزدیک به هیئت علمای بحرینی که به دیدار شاه بحرین رفتند، خبر دادند که پادشاه وعده داده است زکیه البربوری را فوراً آزاد می‌کند و قانون مجازات جایگزین به تدریج و بدون محدودیت مشمول زندانیان بیش‌تری شود که به دلایل مختلف در زندان به سر می‌برند و این قانون مشمول بحرین‌های مقیم خارج هم خواهد شد.

به گفته این منابع حجت‌الاسلام الغریفی و همراهانش که سیدمحمد الغریفی و جاسم المؤمن و سعید الوداعی بودند. همچنین شاه بحرین را در جریان دغدغه‌های مردم در شهرها و روستاها گذاشتند.

طبق این قانون افرادی که بیش از نیمی از مدت حبس خود را گذرانده باشند، می‌توانند با اشتغال در مراکز تعیین شده‌ای مدت باقی مانده حبس خود را به طور مشروط در خارج از زندان سپری کنند؛ اما کماکان زندانی محسوب خواهند شد و حق خروج از بحرین را نیز ندارند.

 زکیه البربوری، شهروند زن بحرینی مهندس شیمی، ۳۲ ساله، مجرد، آخرین زن زندانی سیاسی در بحرین است. وی در سال ۲۰۱۷ بازداشت شد و پس از ناپدید شدن و تحمل شکنجه‌های فراوان به تحمل پنج سال حبس محکوم شده بود که تا کنون  چهار سال از آن راسپری کرده است.

انتهای پیام
captcha