بررسی مدعیان دروغین مهدویت / احمد الحسن یمانی کیست؟
کد خبر: 3968109
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۵

بررسی مدعیان دروغین مهدویت / احمد الحسن یمانی کیست؟

کارشناس حوزه مهدویت احمد الحسن یمانی را از مدعیان دروغین مهدویت دانست و به تشریح اعتقادات این فرقه پرداخت و گفت: احمد الحسن در فلسطین اشغالی توسط اسرائیلی‌ها آموزش ایجاد فرقه‌ای شبیه بهائیت را می‌دیده است تا با ایجاد این فرقه موجب اختلاف بین مومنین و متدینین شود.

بررسی مدعیان دروغین مهدویت / احمد الحسن یمانی کیست؟حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شیری، استاد حوزه مهدویت و استاد حوزه علمیه ملایر، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، مهم‌ترین آسیب مهدویت را ادعای مهدویت، نیابت و بابیت عنوان کرد و گفت: احمدالحسن یمانی نیز مانند سایر مدعیان دروغین مهدویت است که ادعای نیابت امام زمان(ع) را دارد.

وی یادآور شد: احمد ابن اسماعیل سلماء بصری، معروف به احمدالحسن در سال 1968 در بصره دیده به جهان گشود و در رشته مهندسی لیسانس گرفت و سپس در سال 1999 وارد حوزه علمیه محمد صادق صدر شد، وقتی در حوزه علمیه متوجه می‌شوند که او به دستور صدام وارد حوزه شده از حوزه اخراجش می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از حمله آمریکا به عراق مدتی در زندان ابوغریب در کنار حیدر مشتت توسط آمریکایی‌ها زندانی می‌شود که پس از آزادی از زندان بر اساس کتاب آقای کورانی او ناپدید می‌شود. آقای کورانی در کتاب خود معتقد است احمد الحسن در فلسطین اشغالی توسط اسرائیلی‌ها آموزش ایجاد فرقه‌ای شبیه بهائیت را می‌دیده است تا با ایجاد این فرقه موجب اختلاف بین مومنین و متدینین شود.


بیشتر بخوانید:


شیری به برخی ادعاهای این شخص پرداخت و گفت: او خود را نوه امام زمان(عج) با پنج واسطه می‌داند، خود را همان یمانی می‌داند که در روایات آمده پیش از ظهور حضرت قیام خواهد کرد و از یاران امام زمان(عج) خواهد بود، خود را معصوم می‌داند و معتقد است بعد از امام مهدی(عج) 12 مهدی خواهد آمد که من مهدی اول هستم، دانش به تمام کتب آسمانی دارد، خود را خضر نبی می‌داند و عصای حضرت موسی و همچنین شتر حضرت صالح معرفی می‌کند.

وی تاکید کرد: درحالی که صراحتا در آیات قرآن آمده که شتر صالح ماده بوده و از آن شیر دوشیده می‌شده است.

شیری اظهار کرد: از منظر این فرد علم اصول، فلسفه، منطق، رجال(حدیث شناسی) بدعت است، به طور کلی تمام فرق انحرافی علی رغم همه اختلافاتی که با یکدیگر دارند و به عبارتی یکدیگر را کافر می‌دانند، در دو چیز مشترک هستند اول اینکه به شدت عقل گریزند و معتقدند علوم عقلی، فلسفه، منطق و علم حدیث شناسی بدعت است و دوم اینکه به شدت عالم گریزند و علما را بزرگترین دشمنان امام زمان می‌دانند بنابراین از این طریق فرد را از رجوع به علما دور می‌کنند و سپس شبهات خود را به فرد القا می‌کنند.

این استاد حوزه مهدویت اظهار کرد: بر اساس دیدگاه احمدالحسن تمام اعمال شیعیان اعم از نماز، روزه و... که به احمدالحسن ملحق نشده‌اند باطل است.

وی ادامه داد: این افراد خواب را مهم‌ترین دلیل حقانیت خود می‌دانند و معتقدند هر کس چهل روز ذکر مورد نظر آنها را بگوید و سپس سه روز روزه بدارد، پس از آن شب احمد الحسن به عنوان نایب امام زمان(عج) را در خواب خواهد دید، درحالی که اگر چهل روز فکر هر انسانی به یک موضوع خاص متمرکز شود به احتمال زیاد ممکن است خواب آن را نیز ببیند.

شیری اظهار کرد: امام صادق(ع) در این باره می‌فرمایند دین خدا بزرگتر از آن است که با خواب به دست آید، به عبارتی دیگر اگر قرار بود دین خداوند به وسیله خواب القا شود چه نیازی به ظهور پیامبران بود؟!

وی ادامه داد: این فرقه راهکار دیگر خود برای اثباتش را استخاره می‌داند درحالی که استخاره شرایط خاص خود را دارد و اصلا برای مسائل اعتقادی نمی‌توان موضوع استخاره را پیش کشید.

استاد حوزه علمیه ملایر در ادامه به انگیزه این افراد از ایجاد فرق انحرافی پرداخت و گفت:مشکلات روحی و روانی، مشکلات اخلاقی و ضعف ایمان از جمله مهم‌ترین دلایل ایجاد فرق انحرافی است اما در این بین تاثیرات سیاسی دشمنان جهان اسلام را نمی‌توان نادیده گرفت، فرقه احمدالحسن بر اساس برنامه‌ریزی‌های دشمنان شکل گرفته تا در بین مومنان اختلاف افکنی کند که متاسفانه تطبیق‌ها و تشخیص‌های برخی خواص نیز زمینه‌های سوء استفاده این فرق انحرافی را بیشتر فراهم کرده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha