کسب رتبه سوم جشنواره «روستادوست» از سوی کارآفرین ملایری
کد خبر: 3968671
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

کسب رتبه سوم جشنواره «روستادوست» از سوی کارآفرین ملایری

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان از کسب رتبه سوم جشنواره «روستادوست» از سوی یک کارآفرین ملایری خبر داد.

کسب رتبه سوم جشنواره «روستادوست» از سوی کارآفرین ملایریشهرام عابدی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به برگزاری جشنواره صنایع روستادوست در اسفندماه سال گذشته، گفت: جشنواره صنایع روستا‌دوست با هدف افزایش بهره‌وری و درآمد اشتغال روستایی در بخش‌های مختلف تولیدات روستایی از جمله کشاورزی، دامپروری و نیز حمایت از مخترعان، صاحبان ایده‌های صنعتی نوآورانه، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر فعالان این عرصه، برای تقویت اشتغالزایی و جهش تولید در روستاها برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌ها و برنامه‌های اشتغال کمیته امداد در مناطق روستایی اجرا می‌شود، افزود: طرح «صنایع روستادوست» از مفاهیم ابتکاری این نهاد است که فراخوان آن از مرداد سال گذشته اعلام و پس از بررسی ایده‌های واصله، محصولات و دستگاه‌های مخترعین تعداد 107 طرح جهت شرکت در نمایشگاه کشوری انتخاب شد که دو طرح مربوط به کارآفرینان همدانی بوده است.

عابدی افزود: پس از داوری طرح‌های واصله در نهایت سه طرح به‌عنوان طرح نمونه کشوری انتخاب شدند که طرح دستگاه گردو تکان، سعید شریف‌آبادی از شهرستان ملایر استان همدان موفق به کسب رتبه سوم کشوری شد.

وی با بیان اینکه حمایت از افراد مخترع صورت می‎گیرد، بیان کرد: در سال جاری در حوزه فضای مجازی اقداماتی در حوزه آموزش کسب و کار نیز صورت گرفته است، امیدواریم با اجرای این طرح، بتوان گامی در راستای جهش تولیدات روستایی و ورود اقتصاد دانش‌بنیان به روستا‌ها برداشته تا بحث اشتغال در روستا‌ها بیشتر رونق بگیرد.

انتهای پیام
captcha