کارآمدترین نظام خودکنترلی در مدیریت دینی وجود دارد
کد خبر: 3970457
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱

کارآمدترین نظام خودکنترلی در مدیریت دینی وجود دارد

رئیس دستگاه قضا گفت: تفاوت مدیریت دینی ما با مدیریت‌های غیردینی این است که فرد مسئول قبل از هر چیز و هر کس خود را پاسخگوی حضرت حق می‌داند و می‌توان گفت کارآمدترین نظام خودکنترلی در مدیریت دینی وجود دارد.

کارآمدترین نظام خودکنترلی در مدیریت دینی وجود داردبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس دستگاه قضا امروز ۱۹ اردیبهشت‌ماه، در شورای اداری استان همدان اظهار کرد: وحدت و انسجام با وجود اختلاف سلیقه در همدان زمینه‌ای برای توسعه این منطقه است در این صورت است که زمینه برای کار، تلاش و تولید فراهم می‌شود.

وی افزود: تفاوت مدیریت دینی ما با مدیریت‌های غیردینی این است که فرد مسئول قبل از هر چیز و هر کس خود را پاسخگوی حضرت حق می‌داند و می‌توان گفت کارآمدترین نظام خودکنترلی در مدیریت دینی وجود دارد.

رئیسی بیان کرد: امروز در رعایت حق مردم عبارت حق با مشتری است استفاده می‌شود که ادبیات درستی است طبق گفته امام علی(ع) دوست داشتن مردم زمینه نزول محبت خداوند است، اینکه انسان نسبت به مردم محبت داشته باشد این یک مدیریت دینی است.

رئیس دستگاه قضا یادآور شد: بهترین وسیله قرب الی‌الله گره‌گشایی از مردم است و این نگاهی ویژه در مدیریت دینی ما است.

وی با طرح این پرسش که در نگاه به همکاران اصل بر اعتماد است یا کنترل، بیان کرد: هر دو مسئله از منظر امام علی(ع) اصل است اینکه باید افراد را از خانواده‌های سالم و ریشه‌دار انتخاب کرد و بر آنها نظارت داشت چراکه تداوم اعتماد به کنترل بستگی دارد.

رئیسی یادآور شد: مطالبه مردم از نظام اداری کشور یک سامانه کارآمد و گره‌گشا برای زندگی خودشان است و ثابت کردند که چیزی در راه نظام خود کم نمی‌گذارند، کشور ما امروز به تسهیل سرمایه گذاری و گره‌گشایی نیاز دارد.

رئیس دستگاه قصا با تأکید بر اهمیت خصوصی‌سازی و پیشبرد آن در تولید کشور گفت: هدایت، حمایت و نظارت سه وظیفه دولت در این حوزه است، در این راه می‌توان به پیشرفت کشورهای دیگر و استفاده از تجربیات آنها نگاه کرد اما باید بدانیم آنها هیچ‌گاه اصل و فرآیند کار خود را در دسترس کشور ما قرار نمی‌دهند و از این رو باید به سمت استقلال پیش رفت، تجربه هایشان را می‌پذیریم اما تجویزشان را باید با دقت نگاه کرد.

انتهای پیام
captcha