آمادگی کمیته امداد همدان برای جمع‌آوری زکات فطره
کد خبر: 3970937
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

آمادگی کمیته امداد همدان برای جمع‌آوری زکات فطره

مدیرکل کمیته امداد استان همدان خبر داد: زیرساخت‌های الکترونیکی و 175 پایگاه حضوری در مکان‌های اقامه نماز عید فطر در سطح استان برای جمع‌آوری فطریه روزه‎داران فراهم شده است.

آمادگی کمیته امداد همدان برای جمع‌آوری زکات فطرهپیمان ترکمانه، مدیرکل کمیته امداد استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: کمیته امداد همدان به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات استان، با فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی و با ایجاد 175 پایگاه در مکان‌های اقامه نماز عید فطر، میادین اصلی شهر، دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری آماده جمع‌آوری فطریه هم استانی‌ها است.

ترکمانه با یادآوری شرایط خاص حاکم بر جامعه، ناشی از انتشار ویروس کرونا تأکید کرد: همشهریان عزیز می‌توانند با سهولت، کد #۵*۰8۱*۸۸۷۷* را به‌وسیله تلفن‌های همراه خود شماره گیری نموده و فطریه خود را پرداخت نمایند. همچنین شماره کارت ۶0۳7997950161456 - ویژه پرداخت فطریه عام – نیز برای پرداخت غیرحضوری فطریه در نظر گرفته شده تا همشهریان عزیز به‌راحتی بتوانند فطریه خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد کرونای استان، نماز عید فطر در فضای باز و در نقاط مشخص شده از سوی ستاد برگزاری نماز عید فطر اقامه خواهد شد، افزود: در این مکان‌ها صندوق‌های جمع‌آوری فطریه با آرم و نشان «شورای زکات استان» مستقر خواهد بود و در تمام این پایگاه‌ها دستگاه کارت‌خوان نیز برای دریافت فطریه در اختیار نمازگزاران عزیز قرار داده خواهد شد.

ترکمانه با تشریح حساسیت این نهاد به رعایت اصول و موازین شرعی دریافت و هزینه فطریه، گفت: زکات فطره جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان، به حساب نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی واریز خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: میزان زکات فطره برای هر نفر بر اساس قوت غالب و نظر مراجع محترم تقلید از مبلغ 18 هزار تومان تا 21 هزار تومان تعیین شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان در پایان تأکید کرد: بر اساس مصوبات ستاد هماهنگی جمع‌آوری زکات فطره مقرر شده صندوق‌هایی که به‌صورت متفرقه و خارج از چارچوب شورای زکات استان نسبت به جمع‌آوری زکات فطره اقدام کنند توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری شوند.

وی افزو د: انتشار هرگونه شماره‌حساب بانکی غیر از شماره‌حساب شورای زکات در فضای مجازی ممنوع بوده و همانند سال‌های قبل، توسط مراجع قضایی با متخلفین برخورد خواهد شد، همچنین مراکز خیریه نیز مجاز خواهند بود در محل خیریه، نسبت به دریافت فطریه اقدام نمایند.

انتهای پیام
captcha