آموزش فنون کلاس‌داری به‌صورت کاربردی در دوره دانشجومعلم قرآن
کد خبر: 3971724
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶

آموزش فنون کلاس‌داری به‌صورت کاربردی در دوره دانشجومعلم قرآن

دانشجوی شرکت‌کننده در دوره دانشجومعلم قرآن کریم با بیان اینکه در این دوره به تجربیاتم اضافه شد، گفت: فنون کلاس‌داری و همچنین سبک زندگی را در این مدت خیلی خوب به ما آموزش دادند.

آموزش فنون کلاس‌داری به‌صورت کاربردی در دوره دانشجومعلم قرآنمهدیه فیضیان قره‌قویونلو، دانشجوی رشته علوم قرآن و حدیث در دانشکده علوم قرآنی مراغه در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با دوره آموزشی دانشجومعلم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، گفت: در این دوره به تجربیاتم اضافه شد. هم‌اکنون به تجوید و روخوانی قرآن مسلط هستم، از قبل مطالبی را می‌دانستم، اما معلوماتم با این دوره کامل شد.

وی با اشاره به اینکه برپایی این دوره‌ها واقعاً مفید است و توانسته به اهداف آموزشی خود دست پیدا کند، اظهار کرد: مطالب کلاسی که با استاد تک‌فلاح داشتیم، خیلی مفید بود. فنون کلاس‌داری یک معلم را در این مدت خیلی خوب آموزش دادند. همچنین کلاس سبک زندگی نیز برایم خیلی مفید و تأثیرش در زندگی‌ام ملموس بود.

این دانشجوی علوم قرآن و حدیث که 20 سال سن دارد و در روستای قره‌قویونلو بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ استان آذربایجان غربی ساکن است، با اشاره به تأثیر دوره در حوزه فردی و اجتماعی و اینکه این دوره منجر به ایجاد انگیزه برای ادامه مسیر در راه قرآن شده است، بیان کرد: از 16 سالگی در دارالقرآن تدریس داشتم، بعد هم که مدارس مجازی شدند، از هر پایه شاگرد دارم و از مطالبی که در این دوره آموزش دیدم توانستم در کلاس‌هایم استفاده کنم. منظورم فنون کلاس‌داری است که استاد تک‌فلاح در رابطه با نوع تدریس و نوع ارتباط با شاگردان برایمان بیان می‌کرد، در کلاس‌هایم از آن‌ها استفاده کردم.

فیضیان با اشاره به مدرسین و زمان اجرایی دوره، عنوان کرد: استاد پورمندیان واقعاً عالی بود، هر لحظه و هر ثانیه سؤالی از ایشان داشتم، می‌پرسیدم و پاسخگو بودند. هر اطلاعیه‌ای را به هنگام به ما اعلام می‌کردند، هر سؤالی پرسیدیم جواب دادند، واقعاً همه چیز عالی بود. حتی وقتی کلاس‌ها تمام شدند، آقای تک‌فلاح سه روز برایمان کلاس گذاشتند، هر سؤالی از ایشان پرسیدیم، پاسخ دادند. از ما خواستند که تدریس کنیم، من هم داوطلب شدم و آنلاین تدریس کردیم. خیلی هم تشویق کردند، و همین تشویق‌ها بسیار در ایجاد اعتماد به نفس برایمان مؤثر بود.

وی ادامه داد: رشته‌ام علوم قرآن و حدیث است و چون بحث علوم قرآنی را در دانشگاه هم خوانده بودم، این بحث برایم تکراری بود و اگر ادامه داشته باشد، نمی‌دانم چه مباحثی خواهد بود. دانشکده علوم قرآنی مراغه در ایتا یک کانال دارد، پوسترش را آنجا دیدم و ثبت نام کردم. با من تماس گرفته شد و گفتند که می‌توانید در این دوره شرکت کنید. جمعه، 24 اردیبهشت‌ماه دوره تمام شد و امتحان آن نیز 31 اردیبهشت‌ماه خواهد بود، به خاطر امتحانات، وقفه‌ای خواهد افتاد و بعد از امتحان هم اگر اشتباه نکنم، دوره ترجمه و مفاهیم است.

انتهای پیام
captcha