545 قرآن‌آموز همدانی در آزمون قرآن ارشاد پذیرفته شدند
کد خبر: 3971824
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

545 قرآن‌آموز همدانی در آزمون قرآن ارشاد پذیرفته شدند

سرپرست کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از پذیرش 545 قرآن‌آموز در آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد.

545 قرآن آموز همدانی در آزمون قرآن ارشاد پذیرفته شدندهادی شیرمحمدی، سرپرست کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای هشتم تا دهم اردیبهشت‌ماه همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، در مجموع از استان همدان دو هزار و 420 نفر ثبت نام کرده بودند که هزار و 728 نفر معادل 74 درصد افراد ثبت نامی در این آزمون شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا این آزمون به‌صورت مجازی برگزار شد، افزود: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد در ۱۴ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن در دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت(ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان، حفظ قرآن کریم در رشته‌های حفظ و مفاهیم جزء ۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم پنج جزء اول، حفظ و مفاهیم 10 جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم 20 جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن برگزار شد.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه سطح مسابقات بسیار بالا بود و سؤالات به‌صورت کاملا فنی طراحی شده بود، یادآور شد: با توجه به اینکه بیش از صد هزار نفر از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کردند اما سامانه برگزاری مسابقات با مشکل و اختلال خاصی مواجه نشد به عبارتی تغییر سبک آزمون به شیوه مجازی حرکتی نو بود که از این پس می‌توان بسیاری از فعالیت‌ها را به سمت و سوی مجازی بودن پیش برد.

وی تأکید کرد: بیشترین آمار ثبت نامی قرآن‌آموزان برای شرکت در این آزمون از سوی جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان و بیشترین آمار قبول‌شدگان از استان همدان نیز به این مؤسسه اختصاص داشته است.

شیرمحمدی اضافه کرد: به‌منظور آشنایی با فرآیند برگزاری آزمون مجازی در روز پنجشنبه، دوم اردیبهشت‌ماه آزمون آزمایشی داوطلبان نیز برگزار شد.

انتهای پیام
captcha