حمایت طلافروشان همدانی از 800 خانوار نیازمند
کد خبر: 3971862
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲

حمایت طلافروشان همدانی از 800 خانوار نیازمند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان با اشاره به اینکه 800 خانواده تحت پوشش این انجمن هستند، بیان کرد: این خانوارها شامل 30 هزار نفر هستند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته ماهانه به 150خانواده در قالب اقداماتی همچون تهیه جهیزیه، هزینه دارو و درمان بیماران، اقلام خوراکی و لوازم‌التحر و... کمک می‌شود.

حمایت طلا فروش‌های همدانی از 800 خانوار نیازمندمهدی غلامی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون مبلغ 200 میلیون تومان از سوی بازاریان خیر همدان برای خدمت‌رسانی به محرومان جمع‌آوری و هزینه شده است.

وی با بیان اینکه انجمن حامیان ترنم بازار به‌عنوان زیرمجموعه اتحادیه طلا در حوزه‌های مختلف اقدامات خیرانه انجام می‌دهد، افزود: این انجمن در ماه مبارک رمضان اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان کرده است که در مجموع مبلغ 70 میلیون تومان برای تهیه 150 بسته غذایی هزینه شد.

غلامی یادآور شد: این بسته‌ها شامل برنج، گوشت، روغن، حبوبات، رب، ماکارونی و تخم مرغ و ... و به ارزش هر بسته 450 هزار تومان بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان با اشاره به اینکه 800 خانواده تحت پوشش این انجمن هستند، بیان کرد: این خانوارها شامل 30 هزار نفر هستند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته ماهانه به 150خانواده در قالب‌های مختلف در قالب اقداماتی همچون تهیه جهیزیه، هزینه دارو و درمان بیماران، اقلام خوراکی، لوازم‌التحر و... کمک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های انجمن در سال جاری مربوط به حوزه درمان کرونا و توزیع مواد غذایی بوده است، افزود: ساخت دو فقره منزل مسکونی برای نیازمندان روستای یکن‌آباد و تهیه دو کولرگازی برای بیمارستان صحرایی شهید بهشتی که در موج چهارم کرونا در همدان راه‌اندازی شد، نیز از جمله اقدامات صورت گرفته از ابتدای امسال بوده است.

غلامی گفت: از سال 1391 با بازدید کسبه و بازاریان صنف طلافروشان و همچنین معرفی مردم، خانواده‌های نیازمند شناسایی شدند، به‌طوری که در حال حاضر به‌صورت میانگین هر کسبه سه خانوار را تحت پوشش خود دارد؛ علاوه بر این نیز خانواده‌های نیازمندی به‌صورت موقت به این مجموعه معرفی شده و خدماتی به آنها ارائه می‌شود که اغلب این خدمات در زمینه تهیه جهیزیه و درمان بوده است. سال گذشته نیز 8 تا 9 بدهکاری مالی زندانیان جرائم غیرعمد به‌طور کامل یا بخشی از آن پرداخت شد.

وی با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته از سوی این مجموعه به کمک نقدی و حضور اعضایی از بازاریان همدان در سیل استان سیستان اشاره کرد و گفت: دو گروه مجموعه «راه بی‌پایان» و «حامیان ترنم بازار» از استان همدان در این استان حضور یافتند، همچنین در زلزله سرپل ذهاب 17 روستا به‌منظور تأمین خوراک، پوشاک و دارو به‌مدت 21 روز به انجمن حامیان ترنم بازار سپرده شده بود.

غلامی با اشاره به حضور 150 بازاری همدانی در مناطق سیل‌زده پل‌دختر، بیان کرد: در این راستا نیز مبلغ دو میلیارد تومان و احیای 42 واحد مسکونی، تهیه هشت سری جهیزیه نوعروسان نیازمند و یا افرادی که در حادثه سیل آسیب‌‌دیده بودند و همچنین ساخت 300 درب به همت خود بازاریان صورت گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان افزود: حامیانی از خارج کشور این مجموعه را در خدمت‌رسانی‌ها یاری می‌کنند، همچنین به کمک دفتر آستان قدس رضوی نیز اقداماتی از جمله تهیه بسته‌های لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند انجام شده است.

وی اشاره‌ای به نحوه محاسبه طلا در معامله و سود مجاز آن کرد و گفت: نرخ طلا به علاوه اجرت، به علاوه سود، به علاوه مالیات و مجموع ضرب در وزن طلا معادله‌ای است که طلافروشان محاسبه می‌کنند و اگر در غیر این صورت باشد افراد می‌توانند برای اعتراض و شکایت به اتحادیه مراجعه کنند که البته میزان مراجعه برای شکایت به این واحد صنفی بسیار محدود است.

غلامی با بیان اینکه با گران شدن طلا قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و اغلب گرایش به خرید طلای اجرت افتاده و یا شکسته دارند، یادآور شد: در پی اعتراضاتی که به میزان مالیات در نظر گرفته شده برای خرید طلا صورت گرفت در اتحادیه کشوری پیگیری‌هایی انجام شد تا در صورت امکان و با تأیید مجلس شورای اسلامی این ارزش افزوده به مبلغ اجرت و یا سود تعلق بگیرد نه مبلغ کل، همچنین پیشنهادی برای تغییر عیار طلا از 18 به 14 و یا 12 عیار نیز مطرح شد تا مردم قدرت خرید بیشتری پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha