رشد ۱۲۳ درصدی کمک‌های مردمی در طرح ایران همدل
کد خبر: 3972202
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
مجید باجلان خبر داد:

رشد ۱۲۳ درصدی کمک‌های مردمی در طرح ایران همدل

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه ارزش مالی اجرای طرح‌های اطعام مهدوی، افطاری ساده و بسته‌های غذایی از ابتدای امسال، یک هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان بوده است، گفت: ریالی از این وجوهات از اعتبارات دولتی نبوده و تماما از مرجع کمک‌های مردمی بوده که نسبت به سال گذشته ۱۲۳ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۲۳ درصدی کمک‌های مردمی در طرح ایران همدلبه گزارش ایکنا، نشست خبری معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) و رئیس ستاد اطعام مهدوی با موضوع ارائه گزارش نهایی کمک‌های جمع‌آوری شده در پویش ایران همدل و طرح اطعام مهدوی امروز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در محل دفتر مرکزی کمیته امداد برگزار شد.

مجید باجلان، معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) در این نشست ضمن ارائه گزارشی اظهار کرد: پویش ایران همدل امسال با دستور کار اطعام مهدوی و افطاری ساده تحت عنوان «ایران همدل ۳» پیگیری شد. کمیته امداد و سایر دستگاه‌های وابسته به دفتر مقام معظم رهبری پا به عرصه این پویش گذاشتند و با هدف کرامت نیازمندان و ولی‌نعمتان جمهوری اسلامی اقداماتی انجام پذیرفت.

باجلان ادامه داد: در طول سال ۹۹ و پویش قبلی ایران همدل، در حدود ۲۷ میلیون پرس غذای گرم و ۴ میلیون بسته ارزاق توزیع شد. در سال گذشته در بین گزارشات بیشترین کمک‌ها و مبالغ جمع‌آوری شده به ماه مبارک رمضان اختصاص داشته است. سال گذشته ۱۱۰ هزار نفر در طرح ایران همدل از همه اقشار و گروه‌ها مشارکت داشتند. ۱۹۰۰ آشپزخانه در سال گذشته دایر شد و مهمترین هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت بود تا پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شوند. در مناطق محروم با توزیع بسته‌های ارزاق و پرس‌های غذای گرم این کمک‌ها تداوم داشت.

رئیس طرح اطعام مهدوی افزود: در سال جدید نیز طبق منویات مقام معظم رهبری و هماهنگی با نهاد‌ها و دستگاه‌های همکار از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، آستان قدس رضوی، صداوسیما و وزارت ارتباطات و قرارگاه امام رضا(ع) و ... محرومیت‌زدایی و تأمین نیاز‌های مناطق محروم در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس، در سال جاری با عنوان رزمایش اطعام مهدوی و افطاری ساده کار کمک به نیازمندان آغاز شد. در ماه مبارک رمضان ۱۵ میلیون پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.

وی با تأکید بر اینکه آمدن کرونا باعث شد هزینه‌های دستگاهی کاهش پیدا کند، گفت: در طول این مدت مشارکت‌های مردمی به طور خودجوش بیشتر شد و برای مثال به جای برگزاری مهمانی‌ها و افطاری‌های مفصل این هزینه‌ها صرف امور خیر شد. امسال همچنین با همکاری بسیج مستضعفین برنامه توزیع بسته‌های ارزاق و غذای گرم دنبال شد. برای این مدت و از ابتدای سال و ایام ماه مبارک رمضان برنامه توزیع ۱۵ میلیون پرس غذای گرم، توزیع ۳ میلیون افطاری ساده و ۲ میلیون سبد غذایی را پیش‌بینی کردیم.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: براساس آخرین آمار، از ابتدای امسال بیش از ۲۰ میلیون و ۱۹۱ هزار غذای گرم بین نیازمندان و نه فقط مددجویان توزیع شده است. توزیع افطاری ساده هم رقمی بیش از میزان پیش‌بینی‌ها و ۴ میلیون و ۱۶۳ هزار افطاری ساده بوده است. همچنین ۲ میلیون و ۴۷۷ هزار بسته غذایی میان نیازمندان توزیع شد. ۱۶۶ هزار و ۶۸۰ نفر مشارکت مستقیم در تهیه و توزیع غذا داشتند. همچنین راه‌اندازی آشپزخانه‌های جدید پخت غذا با رشد ۲۵ درصدی همراه بوده‌اند.

به گفته رئیس طرح اطعام مهدوی؛ در طول اجرای این طرح از ابتدای سال جاری، ارزش مالی اجرای طرح‌های اطعام مهدوی، افطاری ساده و بسته‌های غذایی، یک هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان بوده است. ریالی از این وجوهات از اعتبارات دولتی نبوده و تماماً از مرجع کمک‌های مردمی بوده است. سال گذشته این رقم ۵۸۰ میلیارد تومان بوده است، که این کمک‌ها امسال نسبت به این سال گذشته ۱۲۳ درصد رشد داشته است.
انتهای پیام
captcha