روند تصاعدی موقوفات حوزوی در خراسان رضوی
کد خبر: 3972269
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

روند تصاعدی موقوفات حوزوی در خراسان رضوی

مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان با اشاره به تحقق تحول نرم افزاری و سخت افزاری با نگاه تعاملی و ارتباطی، گفت: یکی از ثمرات این تحول روند تصاعدی موقوفات حوزوی در استان طی پنج سال اخیر بوده است.

روند تصاعدی موقوفات حوزوی در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به‌نقل از روابط‌عمومی حوزه‌علمیه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل کاظمی، مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اهمیت ارتباطات، ابراز کرد: توسعه و تحول در دنیای امروز به دانستن و داشته‌های تعاملی نیاز دارد و رسیدن به این نتیجه با دانش روابط‌عمومی و ارتباطات موفق نمود نخواهد داشت، لذا ایجاد تعامل دوسویه، جهت‌دهی بهتر برای برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر مسئولیت‌ها، دریافت نظرات و نظرسنجی مخاطبان، ایجاد زمینه فعالیت‌ها در عرصه‌های گوناگون و انتشار و اطلاع‌رسانی از طریق تعامل رسانه‌ای و... در ویترین ارتباطات حوزه‌ علمیه خراسان جای دارد.

وی با تکیه بر این نکته که ارتباط تاثیرگذار از ویژگی‌های یک حوزوی موفق است تا به‌خوبی بتواند به تبیین و تبلیغ دین بپردازد، تصریح کرد: بر همین اساس و برگرفته از این سنت، نهاد حوزه‌ علمیه نیز بر مسئله مهم ارتباطات تاکید دارد و به‌ویژه در 5 سال گذشته از ظرفیت آن بهره‌های فروانی برده است.

مسئول حوزه مدیریت حوزه‌علمیه خراسان افزود: مدیران کارآمد کسانی هستند که ارتباطات را درک می‌کنند و در محیط سازمانی خود از آن بهره می‌برند. در واقع این ابزار ارزشمند به مدیران هر مجموعه‌ای کمک می‌کند که وظایف خود را به نحو مطلوبی انجام دهند.

کاظمی در ادامه به ارتباطات انجام شده و تعاملات صورت گرفته حوزه‌ علمیه خراسان با سایر نهادها، شخصیت‌ها و افراد اشاره و ابراز کرد: در 5 سال گذشته هر بخش و معاونت این حوزه در راستای ماموریت‌ها و رسالت‌های خود به تعامل و همکاری دو جانبه و چند جانبه در سطح ملی و حتی بین‌المللی پرداخته و ثمرات خوبی را به جای گذاشته است.

وی با اشاره به مجمع جزایری بودن فعالیت نهادهای حوزوی و تحقق این امر از حدود 5 سال پیش، این اقدام را گام تحولی خوبی در راستای انجام بهتر فعالیت‌های همسو دانست که به نتیجه‌های مشترک و مطلوبی ختم شده است.

مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان افزود: ارتباط با علما و اساتید از دیگر برنامه‌هایی است که به‌طور مستمر مدنظر و در دست اقدام بوده که ظرفیت الگودهی و بهره‌مندی هرچه بیشتر طلاب را فراهم کرده است.

کاظمی به ارتباط با خیرین و نیکوکاران نیز اشاره و بیان کرد: از 5 سال گذشته تاکنون در این عرصه اقدامات شایسته‌ای به‌ثمر نشسته و ظرفیت موقوفات حوزوی، به‌طور تصاعدی افزایش یافته است. این تحول زیرساختی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در سایر قسمت‌ها نیز با همان نگاه تعاملی و ارتباطات مشاهده می‌کنیم.

وی ایجاد قرارگاه‌های علمی آموزشی، هیئت‌های اندیشه ورز، انجمن خیرین، نشست‌های حضوری و مجازی علمی پژوهشی و... را از ظرفیت‌هایی دانست که در تعامل و ارتباطات حوزه علمیه خراسان مدنظر بوده و به ثمر نشسته است.

انتهای پیام
captcha