شكل‌گیری تعریف‌های ساختارشكنانه‌ای از دین در میان جوانان
کد خبر: 3972350
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷

شكل‌گیری تعریف‌های ساختارشكنانه‌ای از دین در میان جوانان

مدیركل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان به مسائل نوپدید جوانان اشاره كرد و گفت: تعریف‌های ساختارشكنانه‌ای از دین، اخلاق و عرفان‌گرایی‌های جدید در بین جوانان در قالب فرقه‌های گوناگون در حال شایع شدن است.

به گزارش ایكنا از فارس، اعظم کریمی، مدیركل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز، ٢٨ اردیبهشت در جلسه ستاد امور جوانان استان فارس به مسائل نوپدید جوانان اشاره كرد و گفت: امروز رسانه‌ها و شبكه‌های اجتماعی جامعه‌پذیری متفاوت و ساختارشكنانه‌ای برای نسل جوان ایجاد كرده‌اند و تعریف جدیدی از هویت شكل گرفته است.

وی با بیان اینكه تعریف‌های ساختارشكنانه‌ای از دین، اخلاق و عرفان‌گرایی‌های جدید در بین جوانان در قالب فرقه‌های گوناگون در حال شایع شدن است، گفت: علاوه بر این‌ها امروز با یک بی‌تفاوتی و عدم تعلق نسبت به اجتماع و عدم تمایل به مشارکت در اجتماع مواجه هستیم. فعالیت اجتماعی و کار داوطلبانه در نسل‌های قبل از جایگاه ارزشمندی برخوردار بود اما امروز با نگرش متفاوتی در گروهی از جوانان در این باره مواجه هستیم.

کریمی ادامه داد: مشاغل جدیدی شکل گرفته و گروهی از جوانان تعریف جدیدی از کار حلال و حرام دارند و یک نوع دو قطبی با عنوان جوان فقیر، جوان برند پوش و جوان شمال شهر نشین شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز تغییر سبک پوشش و عفاف و حجاب نیز به شکل ساختارشکنانه در گروه‌های مختلف جامعه مشاهده می‌شود به عوارض آسیب‌های اجتماعی نوپدید اشاره كرد و عوارض روانی را مهم‌ترین آن دانست که از طریق فضای مجازی و تکنولوژی‌های ارتباطی شکل گرفته است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان پیامدهای خانوادگی، پیامدهای حقوقی و جامعه شناسی، پیامدهای عدم شناخت همه جانبه عصر دیجیتال و جامعه پذیری متفاوت و ساختار شکنانه توسط رسانه‌های نوین را از دیگر این عوارض برشمرد.

کریمی با بیان اینکه امروز مصرف‌گرایی شدید به یک ارزش در بین جوانان تبدیل شده است، گفت: در حالی شاهد این سبک از زندگی هستیم که در نسل قبلی هیچ‌گاه اینگونه نبوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه از سال ٩٣ تا سال ٩٨ همه ساله آمار ازدواج در کشور با کاهش مواجه بوده است، گفت: در حوزه طلاق در سال ٩٨ نیز شاهد کاهش آمارها بوده‌ایم و نسبت ازدواج به طلاق در کشور در سال ٩٨ در کل کشور ٣٣ درصد و در استان فارس ٣٤ درصد بوده است. این نسبت در هشت ماهه سال ٩٩ به ٣٢ درصد در کشور رسیده است.

انتهای پیام
captcha