90 درصد مشكل جوانان تنها با توجه حل می‌شود
کد خبر: 3972351
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸

90 درصد مشكل جوانان تنها با توجه حل می‌شود

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان معتقد است ٩٠ درصد از مشکل جوانان تنها با توجه حل می‌شود، چرا که نه نامعقول صحبت می‌کنند و نه مطالبات پیچیده و خاصی دارند، بلکه دیده‌بانان خوبی در کشور برای بهره‌برداری از نقاط قوت هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز، 28 اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان فارس بر ضرورت توجه به جوانان تأكید كرد و گفت: با کمی توجه به جوانان اتفاقات خوبی در کشور شکل خواهد گرفت.

وی افزود: ٩٠ درصد از مشکل جوانان تنها با توجه حل می‌شود، چرا که نه نامعقول صحبت می‌کنند و نه مطالبات پیچیده و خاصی دارند، بلکه دیده‌بانان خوبی در کشور برای بهره‌برداری از نقاط قوت هستند.

تندگویان با تصریح اینكه در حوزه جوانان یک مشکل اساسی داریم، گفت: در مباحث آموزشی، تنها مدرک‌گرایی کرده‌ایم و هیچ مهارتی به فرزندانمان یاد نداده‌ایم و نتیجه آن شده که امروز آمار بیکاران زیادی داریم، چون مهارتی برای کسب اشتغال و ورود به اجتماع ندارند لذا در آموزش و پرورش و آموزش عالی باید فرصتی برای آموزش‌های مهارتی ایجاد شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت كاهش جمعیت اشاره كرد و گفت: درصد کاهشی جمعیت کشورها شاید در طول یک قرن باشد اما در ایران طی دو سه دهه کاهش عجیبی در حوزه افزایش جمعیت شکل گرفته است.

وی اظهار كرد: اگر امروز به موضوع ازدواج، تشکیل خانواده و  فرزندآوری پرداخته می‌شود، برای ادای دینی است که نسبت به آیندگان داریم و اگر نتوانیم این اتفاق را امروز مدیریت کنیم با یک چالش جدی در آینده مواجه خواهیم شد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: به سمتی پیش می‌رویم که آمار موالید در کشور به رشد منفی جمعیت نزدیک می‌شود؛ تاثیر چالش بزرگی که کرونا در بحث جمعیت ایجاد کرده دو دهه دیگر خود را نشان می‌دهد. آمار ٩ ماهه در سال گذشته نشان از کاهش بالای ١٠٠ هزار نفری در بحث موالید و بحث در مرگ و میر نیز افزایش بالای ١٠٠ هزار نفری دارد که کنار هم گذاشتن این دو موضوع یک هشدار جدی است.

انتهای پیام
captcha