ضرورت تدوین برنامه‌هایی برای مقابله با ترویج اعتقادات مغایر فرهنگ ایرانی ـ اسلامی
کد خبر: 3972353
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

ضرورت تدوین برنامه‌هایی برای مقابله با ترویج اعتقادات مغایر فرهنگ ایرانی ـ اسلامی

استاندار فارس ضمن برشمردن آسیب‌هایی كه در كمین جوانان قرار دارد خواستار تهیه و تدوین برنامه‌هایی برای مقابله با ترویج اعتقادات غیرقابل قبول فرهنگ ایرانی ـ اسلامی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز،  ٢٨ اردیبهشت در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با یادآوری این نكته كه آینده كشور دست جوانان است، خواستار توجه ویژه به مسائل آنان شد و گفت: بالا رفتن میانگین سنی جامعه و كاهش جمعیت جوان در دهه آینده امیدواری را دچار خدشه می‌كند.

وی به آسیب‌هایی كه در كمین جوانان قرار دارد اشاره كرد و افزود: یكی از زمینه‌سازهای آسیب‌ها افزایش سن ازدواج، افزایش انتظارات در بدو تشكیل زندگی، ترویج اعتقادات غیرقابل قبول از نظر فرهنگ ایرانی و اسلامی است كه باید برای همه این‌ها برنامه‌های مقابله‌ای تهیه و تدوین شود.

رحیمی با بیان اینکه اگر قرار است شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم در کنار آموزش باید موضوع پرورش را هم مدنظر داشته باشیم، گفت: از ملزومات این کار این است که به موضوع مسکن، اشتغال و نهایتاً ازدواج توجه ویژه شود.

استاندار فارس، ازدواج را یک مقوله چند وجهی و متاثر از آموزش، پرورش، اشتغال و مسکن دانست و افزود: البته همه اینها متاثر از رونق تولید است. در جامعه‌ای که آرامش حکم فرماست، امنیت سرمایه‌گذاری وجود دارد و تعاملات جهانی امکان‌پذیر باشد می‌توان گفت که رونق اقتصادی با تکیه بر منابع داخلی فراهم می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نرخ بیکاری فارس طی سال‌های ٩٢ تاکنون اشاره و بیان کرد: از سال ٩٢ در فارس همواره با یک نرخ کاهش بیکاری رو به رو بوده‌ایم به گونه‌ای که نرخ بیکاری استان در سال ٩٢، بالغ بر ۱۶.۵ درصد بوده و امروز به حدود ٨ درصد رسیده است و در واقع از رتبه ٢٩ به رتبه سوم و چهارم کشور رسیده‌ایم.

انتهای پیام
captcha