اجرای برنامه‌های قرآنی در کردستان، محله‌محور و مسجدی خواهد شد
کد خبر: 3972357
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰

اجرای برنامه‌های قرآنی در کردستان، محله‌محور و مسجدی خواهد شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: سوق دادن برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری به سمت مساجد و محله‌محور بودن آن‌ها موجب اجرای برنامه‌‌های عامه‌پسند و مردمی بودن این برنامه‌ها خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کردستان؛ عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی کردستان امروز، 28 اردیبهشت‌ماه در دیدار با معاون بسیج مساجد و محلات سپاه بیت‌المقدس کردستان با تشریح بندهای تفاهم‌نامه همکاری سپاه بیت‌المقدس با ستاد فهما کردستان اظهار کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه موجب هم‌افزایی و مشارکت بیشتر بسیج مساجد و محلات کردستان با ستاد فهمای استان خواهد شد. امیدواریم شاهد اجرای هر چه بیشتر مفاد این تفاهمنامه باشیم.

وی با اشاره به اینکه از صدر اسلام تا کنون، مسجد به عنوان پایگاه مورد وثوق و مورد احترام مردم بوده است، افزود: در این راستا همواره باید نگاه مردمی در مسجد جاری و ساری شود.

مدیرکل فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: سوق دادن برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری به سمت مساجد و محله محور بودن آن‌ها موجب اجرای برنامه‌‌های عامه پسند و مردمی بودن این برنامه‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر که مردم پای کار باشند، امور به نحوه احسن‌ پیش خواهد رفت، بیان کرد: مردم نیازهای مخاطبان خود را بهتر و بیشتر می‌شناسند و وظیفه مسئولان حمایت از برنامه‌های مردم محور است.

رستمی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد یادآور شد: پتانسیل فوق‌العاده‌ای در حوزه مساجد در استان کردستان وجود دارد و می‌توان بیشتر مسائل، مشکلات و آسیب‌های جامعه را در مساجد حل و فصل کرد که در حال حاضر به خاطر ویروس کرونا می‌توان با بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی برنامه‌ها و فعالیت‌های را در این فضا پیش برد.

انتهای پیام
captcha