اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در کردستان
کد خبر: 3972358
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲

اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در کردستان

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه بیت‌المقدس کردستان از اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» به منظور رشد و ارتقای فرهنگ حقوقی مردم و آشنا کردن آنان با حقوق و مسئولیت‌های شهروندی در کردستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی بنده مرادی، معاون بسیج مساجد و محلات سپاه بیت‌المقدس کردستان امروز، 28 اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اجرای شدن برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری در سطح مساجد و محلات اظهار کرد: تمام برنامه‌ها دین، قرآنی و فرهنگی باید حول محور مسجد برگزار شود.

وی افزود: پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات تمامی اقدامات خود را با هم‌افزایی سایر ارکان مسجد و در رأس آن امام جماعت مسجد به عنوان مدیر مسجد انجام می‌دهند تا بهترین خدمت را بتوانند به مردم استان ارائه دهند.

معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» بیان کرد: رشد و ارتقای فرهنگ حقوقی مردم و آشنا کردن آنان با حقوق و مسئولیت‌های شهروندی، ارتقای فرهنگ قانون‌گرایی، برخورد کریمانه در جامعه، ارتقای کارکرد اجتماعی و نقش‌آفرینی مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی و منازعات، ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات و دعاوی، زمینه‌سازی برای تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری دادگستری و سپاه بیت المقدس در مساجد اجرا می‌شود، افزود: استقبال مردم در استان کردستان از برنامه‌های مسجدی با رویکرد مردمی چشمگیر و قابل توجه بوده است.

بنده مرادی با تأکید بر هم‌افزایی در جهت اجرایی شدن بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بیان کرد: در تشکیل دولت اسلامی به گفته مقام معظم رهبری باید متدهای نظام اسلامی انجام و تربیت نیروی مؤمن در تراز انقلاب قرار گیرد.

وی یادآور شد: اساس دولت اسلامی تمدن‌سازی است و باید همگان در راستای این تمدن‌سازی گام بردارند و تلاش کنیم که محله اسلامی داشته باشیم و برای تحقق این مهم لازم است به صورت سیاست کلی، رویکرد تمام برنامه‌ها در مسجد باشد.

انتهای پیام
captcha