تلاش فرانسه، مصر و اردن برای برقراری آتش‌بس
کد خبر: 3972362
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
کاخ الیزه خبر داد:

تلاش فرانسه، مصر و اردن برای برقراری آتش‌بس

کاخ الیزه از تلاش‌های گسترده فرانسه به همراه مصر و اردن برای برقراری آتش‌بس میان اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطینی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از  فرانس 24، کاخ الیزه امروز سه‌شنبه اعلام کرد، فرانسه گفت‌‌وگوهایی گسترده‌ای با مصر و اردن به منظور برقراری آتش‌بس فوری و جلوگیری از افزایش دامنه درگیری‌ها انجام داده است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه همراه عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر که در فرانسه به سر می‌برد، مذاکرات متعددی را از طریق ویدئوکنفرانس با پادشاه اردن، با هدف درخواست میانجی‌گری اردن در درگیری میان گروه‌های مقاومت و اسرائیل، به انجام رسانده‌اند.

مکرون که در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست بین‌المللی برای کمک به سودان سخن می‌گفت، به صراحت اعلام کرد: میانجیگری اردن یکی از عواملی است که منجر به آتش‌بس خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ما تصمیم گرفته‌ایم در روزهای آینده گفت‌وگوهایی با پادشاه اردن درباره چگونگی ارائه یک طرح پیشنهادی مناسب در این سطح، انجام دهیم.

مصر نیز در این میان می‌کوشد تا با میانجیگری میان گروه‌های مقاومت و اسرائیل نقش تاریخی خود را در مسائل منطقه احیا کند اگرچه سابقه مصر در عادی‌سازی روابط با اسرائیل بر این تلاش سایه افکنده است.

هفته گذشته مکرون ضمن برقراری تماس با رئیس تشکیل خودگردان و همچنین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تلاش کرد با اتخاذ موضعی میانه تمام اطراف درگیری را به برقراری آتش‌بس فرابخواند.

این امر در حالی است که فرانسه به شکل تلویحی از اقدامات اسرائیل با استناد به حق اسرائیل برای دفاع از خود، پشتیبانی و از هرگونه محکومیت اقدامات جنایت‌کارانه اسرائیل خودداری کرده است.

انتهای پیام
captcha