آیین اختتامیه نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان برگزار شد
کد خبر: 3972367
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱

آیین اختتامیه نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان برگزار شد

نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. با نظر هیئت داوران 60 اثر برتر معرفی و 300 اثر راه یافته به مرحله نهایی در کتاب جشنواره چاپ خواهند شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان به کار خود پایان داد. این مراسم در روز 28 اردیبهشت‌ماه به صورت آنلاین و با حضور مهدی جمالی‌نژاد، معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، استاندار کرمان، نمایندگان یونیسف در ایران، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در کرمان برگزار شد.

محمد جهانشاهی، معاون شهردار و رییس اجرایی نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان در جریان این مراسم بیان کرد: برنامه‌ریزی، هم‌فکری و مشورت با کارشناسان متخصص مرتبط با کودکان و بررسی تجربه‌های مشابه در سایر کشورهای جهان در زمینه برگزاری جشنواره جهانی نقاشی کودک، از یک سال پیش آغاز شد و با حمایت شورای اسلامی شهر، در برنامه شهرداری کرمان قرار گرفت.

جهانشاهی ادامه داد: در مرحله اول از میان 4000 اثر ارسال شده به جشنواره از ۳۷ کشور جهان در قالب سه گروه سنی و یک گروه ویژه کودکان دارای معلولیت، بیش از 350 اثر به مرحله نهایی راه یافت. و با نظر هیئت داوران ۶۰ اثر برتر معرفی می‌شود.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ اثری که به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند، در کتاب جشنواره چاپ خواهد شد و به شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در جشنواره داده می‌شود.

 سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان، نیز در آیین اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه جهان آینده، میراث ما برای کودکان است و ما باید جهانی سرشار از خلاقیت و زیبایی برای فرزندان‌مان به یادگار بگذاریم، گفت: نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان، تلاشی برای تمرین خلاقیت، آفرینش زیبایی و تمرین گفت‌وگو و تعامل کودکان جهان با یکدیگر است.

شهردار کرمان ادامه داد: ما در شهرداری کرمان تلاش کردیم با برگزاری این جشنواره، ازسویی داشته‌های فرهنگی خود را از دید کودکان با سایر جهان به اشتراک بگذاریم و از سویی دیگر، با دعوت از کودکان جهان، خود را در آیینه تصاویر زیبایی که آن‌ها ترسیم می‌کنند، بازیابیم.

عالم‌زاده، میزبانی نگاه‌های خلاق و معصوم کودکان سراسر دنیا را مایه مباهات شهرداری کرمان توصیف کرد و افزود: برگزاری نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک، شهر کرمان را در تحقق بهتر «شهر دوستدار کودک» یاری می‌رساند.

وی با بیان اینکه کودکان جهان صاحبان اصلی این جشنواره هستند گفت:  قدردان نهادهای ملی و بین‌المللی هستیم که ما را در برگزاری نخستین دوره جشنواره جهانی نقاشی کودک یاری کردند تا در شرایط دشوار کرونا بتوانیم این رویداد را در سطح جهانی برگزار کنیم.

عالم‌زاده خاطر‌نشان کرد: جشنواره جهانی نقاشی کودک، ثمره یک کار جمعی موفق بود که برگی دیگر بر افتخارات شهر کرمان اضافه کرد. و اگر دبیرخانه جشنواره و تیم اجرایی از ابتدا از مشورت و نظر متخصصان حوزه کودک در شورای سیاست‌گذاری جشنواره و داوران ملی و بین‌المللی، در مراحل مختلف جشنواره بهره نمی‌گرفتند، این مهم میسر نمی‌شد.

عالم‌زاده افزود: امیدوارم جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان در سال‌های آینده نیز استمرار یابد و دوره‌های بعدی آن با پویایی و موفقیت هرچه بیشتر برگزار شود.

انتهای پیام
captcha