استان کرمان با پیشینه تاریخی پربار، ظرفیت تبدیل شدن به پایگاه گردشگری هنری را دارد
کد خبر: 3972369
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
استاندار کرمان:

استان کرمان با پیشینه تاریخی پربار، ظرفیت تبدیل شدن به پایگاه گردشگری هنری را دارد

استاندار کرمان در آیین اختتامیه نخستین «جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان» استان کرمان را دارای پیشینه تاریخی پربار در عرصه فرهنگ و هنر دانست که ظرفیت تبدیل شدن به پایگاه گردشگری هنری را دارد.

به گزارش ایکنا از کرمان، علی زینی‌وند، استاندار کرمان، در جریان آیین اختتامیه نخستین «جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان» که در 28 اردیبهشت‌ماه به صورت مجازی در کرمان برگزار شد، این جشنواره را اقدامی قابل تقدیر و فرصتی برای معرفی بیشتر ظرفیت‌های استان کرمان دانست و گفت: مردم استان کرمان در طول تاریخ با الهام از طبیعت و فرهنگ خود به خلق آثاری زیبا پرداخته‌اند و استان کرمان با پیشینه تاریخی پربار در عرصه فرهنگ و هنر، ظرفیت تبدیل شدن به پایگاه گردشگری هنری را دارد.

وی تصریح کرد: استان کرمان با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متعدد از جمله جشنواره موسیقی نواحی، سال‌هاست در برگزاری برنامه‌های هنری بین‌المللی پیشتاز بوده و امیدواریم این رویدادها تداوم داشته باشد.

استاندار کرمان افزود: جشنواره جهانی نقاشی کودک با هدف افزایش سطح آگاهی کودکان در ابعاد گوناگون زندگی و افزایش اشتیاق آن‌ها به مشارکت در رقابت‌های فرهنگی و اجتماعی با سایر کودکان جهان، موجب خلق آینده‌ای بهتر و معرفی دیار تاریخی و فرهنگی کرمان به کودکان امروز و آتیه‌سازان فردا می‌شود و در این مدت نیز برگزاری این جشنواره، فضای استان را بانشاط و پرتحرک ساخته است.

زینی‌وند ضمن تشکر از زحمات دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان، ابراز امیدواری کرد میزبانی این رویداد هنری جهانی موجب ارتقای فرهنگ، افزایش مهارت‌های ارتباطی و خلاقیت آینده‌سازان کرمانی شود.

وی افزود: تداوم اجرای چنین رویدادهایی در سطح بین‌المللی، فرصت‌های فراوانی را برای مردم استان به‌ویژه کودکان به ارمغان می‌آورد. به امید روزی که شادی، لبخند و آرامش، فارغ از نژاد، ملیت و جغرافیا سهم کودکان سراسر جهان باشد.

انتهای پیام
captcha