ممنوعیت تردد کارمندان سفارت آمریکا در قدس اشغالی
کد خبر: 3977556
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

ممنوعیت تردد کارمندان سفارت آمریکا در قدس اشغالی

به دنبال موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی و احتمال ایجاد درگیری بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها، سفارت آمریکا کارمندان خود را از ورود به بخش قدیمی شهر قدس منع کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، سفارت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال فراخوان‌ها برای برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی و احتمال سازماندهی تظاهراتی علیه آن، ورود کارمندان سفارت آمریکا و خانواده‌های آنها به بخش قدیمی قدس ممنوع است. 

این بیانیه افزوده است: نظر به این که حوادث امنیتی اغلب بدون هشدار قبلی رخ می‌دهد، از شهروندان آمریکایی در قدس خواسته می‌شود که احتیاط کرده و اقدامات مناسب را برای حفظ امنیت خود انجام دهند.

بر اساس اعلام روزنامه صهیونیستی یدیعوت احارونوت، عمر بارلیو، وزیر جدید امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، عصر دوشنبه پس از ارزیابی اوضاع با رهبران ارتش، سرویس امنیتی شاباک، پلیس و شورای امنیت ملی اسرائیل، با برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی‌ موافقت کرد.

راهپیمایی «رقص پرچم‌ها» نوعی راهپیمایی است که در آن شرکت‌کنندگان با حمل پرچم‌های اسرائیل در مسیر مشخص شده یعنی در مقابل باب العامود، یکی از دروازه‌های بخش قدیمی قدس می‌رقصند.

پلیس رژیم صهیونیستی پیش‌تر با برگزاری این راهپیمایی از سوی راست‌گرایان اسرائیلی مخالفت کرده بود اما تحت فشار نتانیاهو، سرانجام روز سه‌شنبه گذشته با آن موافقت کرد.

قرار بود این راهپیمایی ماه گذشته در سالروز اشغال قدس اشغالی برگزار شود اما به دلیل وقوع جنگ ۱۱ روزه غزه این راهپیمایی انجام نشد.

بسیاری از فعالان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی خواستار تجمع فلسطینیان در مقابل باب‌العامود در زمان برگزاری این راهپیمایی تحریک‌آمیز شدند.

مسئولین و احزاب فلسطینی نیز نسبت به پیامدهای این راهپیمایی هشدار داده و دولت اسرائیل را مسئول پیامدهای بعدی آن دانستند.
انتهای پیام
captcha