حمایت آموزش و پرورش از برگزیدگان جشنواره معلمان هنرمند
کد خبر: 3977595
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
رمضانی خبر داد؛

حمایت آموزش و پرورش از برگزیدگان جشنواره معلمان هنرمند

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی از حمایت وزارت آموزش و پرورش از برگزیدگان نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند خبر داد.

حمایت آموزش و پرورش از برگزیدگان جشنواره معلمان هنرمندبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پروش، علی رمضانی، مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی این وزارتخانه، در مورد جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند گفت: این نخستین جشنواره‌ای بود که صرفاً معلمان و فرهنگیان می‌توانستند در آن  شرکت داشته باشند؛ از همین رو یک جشنواره منحصر به فرد بود.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های نظام آموزشی نوین و پیشرفته توجه جدی به نیازهای متنوع مخاطبان و تمهید مقدمات برای بروز و ظهور توانمندی‌ها و استعدادهای معلمان است.

رمضانی اظهار کرد: اوقات فراغت حین آموزش معلمان فرصتی است مغتنم برای برنامه‌ریزی استعداد سنجی و تلاش برای بروز خلاقیت ها و کارهای فرهنگی و هنری جامعه فرهنگیان، سوق دادن معلمان برای حضور در مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی و هنری و عرضه توانمندی‌های خود فرآیندی آموزشی تربیتی است که می‌تواند باعث ایجاد نشاط و شادابی بیشتر برای تأثیرگذاری آموزش باشد.

مدیر کل فرهنگی هنری و فضاهای پرورشی ادامه داد: به همین منظور با بهره‌مندی از ظرفیت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سایر اسناد بالا دستی معاونت پرورشی و فرهنگی جشنواره فرهنگی و هنری معلمان هنرمند را برگزار کرد که این جشنواره با رویکرد نوین و مبتنی بر آموزش مهارت و بر اساس آسیب‌شناسی‌های مکرر از روند جاری و با نگاهی متعالی و به منظور توانمندی‌های بی‌نظیر جامعه فرهنگی و هنری معلمان و همچنین جلب توجه نگاه نهادها و سازمان‌های همسو در حوزه‌های فرهنگی و هنریبود.

وی به برخی از اهداف این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: جریان سازی و بستر سازی برای تولید و توسعه محتوای منطق و فرهنگ اسلامی انقلابی ملی و بومی، تقویت مبانی فکری هنری فرهنگی معلمان، ایجاد زمینه تحرک پویایی شادابی و نشاط بیشتر معلمان از جمله این اهداف بود.
رمضانی بیان کرد: اما پس از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره بر آن شدیم تا برای تکریم بیشتر و استفاده بهینه از ظرفیت این سرمایه‌های ارزشمند از معلمان برگزیده در این جشنواره بهره بیشتری برده شود.

وی ادامه داد: از همین روی به استان فارس ابلاغ شده است تا موارد زیر را پیگیری و اجرا کند.

1- پیگیری صدور ابلاغ تدریس در کانون‌های فرهنگی تربیتی.
2- پیگیری تسهیل در ساماندهی آموزشی و نقل و انتقالات.
3- پیگیری صدور ابلاغ به عنوان اعضای کارگروه تخصصی فرهنگی هنری.
4- پیگیری صدور ابلاغ داوری جشنواره‌های مختلف دانش‌آموزی.
5- استفاده از ظرفیت این هنرمندان در همه برنامه‌های فرهنگی هنری.
6- مساعدت در زمینه انتشار آثار آنان.
7- هماهنگی با روابط عمومی‌ها و خبرگزاری‌های استانی و رسانه‌های محلی برای مصاحبه تخصصی با معلمان هنرمند.

یادآوری می‌شود، نخستین جشنواره معلمان هنرمند که از دی‌ماه ۱۳۹۹ در شیراز آغاز شد در خرداد ۱۴۰۰ به کار خود پایان داد.

انتهای پیام
captcha