مشکل اصلی مردم اشتغال جوانان است
کد خبر: 3977617
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
انتخابات 1400/ 14

مشکل اصلی مردم اشتغال جوانان است

رئیس سابق دانشگاه بوعلی‎سینا با بیان اینکه مشکل اصلی مردم اشتغال جوانان است، تصریح کرد: در صورتی که مردم باور کنند کسی برای حل مشکل اشتغال و ازدواج جوانان برنامه اساسی دارد قطعاً در انتخابات شرکت و به چنین فردی رأی خواهند داد.

مشکل اصلی مردم اشتغال جوانان استمحمدعلی زلفی‌گل، رئیس سابق دانشگاه بوعلی‎سینا در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه مشکل اصلی مردم اشتغال جوانان است، تصریح کرد: در صورتی که مردم باور کنند کسی برای حل مشکل اشتغال و ازدواج جوانان برنامه اساسی دارد قطعاً در انتخابات شرکت و به چنین فردی رأی خواهند داد.

وی تأکید کرد: کاندیداها به جای جدل با یکدیگر و تخریب جناح‌های مختلف باید برنامه خود را برای پیشرفت کشور و اشتغال جوانان ارائه کنند تا از مهاجرت فرهیختگان جامعه پیشگیری شود.

زلفی‌گل اظهار کرد: عقل سلیم حکم می‌کند که مشکلات و فساد باید از قوه مجریه کنترل شود و پیشگیری لازم انجام بگیرد نه اینکه اجازه دهیم فساد شکل بگیرد و در قوه قضائیه هزینه کنیم و با این مشکل مبارزه کنیم.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: باید در قوه مجریه شرایطی حاکم شود تا از بروز مشکلات برای مردم و کشور جلوگیری شود.

این استاد دانشگاه گفت: ما باید با دنیا تعاملی درست و سازنده برقرار کنیم تا ضمن حفظ عزت مردم، زمینه رشد و بالندگی کشور هم فراهم شود، به‌طوری که شرایط لازم برای مسافرت به کشورهای اسلامی حتی بدون ویزا فراهم شود.

مردم اگر صداقت در گفتار کاندیداها را باور کنند پای صندوق‌ها حاضر می‌شوند

وی تأکید کرد: اگر نامزدها بتوانند در تبلیغات انتخاباتی صدق در عمل و گفتار خود را ثابت و با سلامت اخلاقی و رعایت تقوا برنامه‌های خود را اعلام و مردم نیز این تجربه و تعهد و تخصص آن‌ها را باور کنند، قطعاً در انتخابات حاضر شده و اقتدار نظام را بیش از پیش رقم خواهند زد.

زلفی‌گل در ادامه به شاخص‌های انتخاب اصلح پرداخت و گفت: یک مسئول شایسته باید به درد مشترک مردم آشنا باشد که امروزه آسیب‌پذیرترین حوزه، حوزه اقتصادی است، رئیس‌جمهور باید عوامل خودکفا بودن اقتصاد را بشناسد و در جهت شکوفایی این استعدادها برآید.

وی با بیان اینکه شفافیت در گذشته روشن یکی دیگر از شاخصه‌های انتخاب اصلح است، افزود: مسلماً مسئولینی که در خانه‌ها و محله‌های آن‌چنانی زندگی می‌کنند قطعاً نمی‌توانند با مردم ابراز همدردی کنند، بنابراین مردمی بودن یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب اصلح است.

زلفی‌گل اظهار کرد: یک رئیس‌جمهور شایسته باید برنامه موفقی در گذشته خود درباره مبارزه با فساد داشته باشد نه اینکه به بهانه‌های مختلف جلسات را تعطیل کند که متأسفانه در دروان کرونا به جای فعالیت جهادی در راستای حل مشکلات مردم شاهد تعطیلی جلسات متعدد بودیم.

مشکل اصلی مردم اشتغال جوانان استرئیس جمهور آینده، گذشته را آسیب‌شناسی کند

محمد پورداود، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان نیز به خبرنگار ایکنا گفت: مردم ما در تمام شرایط پای انقلاب ایستاده‌اند چراکه خود را متعلق به این نظام می‌دانند.

پورداود گفت: گرچه مشکلات زیادی دامن‌گیر مردم شده است، اما این مردم همان کسانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس با وجود اینکه خودشان در مشقت بودند فرزندان خود را برای دفاع از میهن به میدان جبهه فرستادند و حتی زنان در پشت جبهه با وجود شرایط سخت زندگی، برای آن‌ها آذوقه تهیه می‌کردند.

وی ادامه داد: مردم در طول این 42 سال پس از پیروزی انقلاب همواره در تمام سختی‌ها پشتیبان نظام بوده‌اند، چراکه خود را متعلق به نظام می‌دانند و بین خود و نظام فاصله‌ای نمی‌بینند.

پورداود با تأکید بر اینکه مردم برای حفظ امنیت ملی کشور حتماً حضور گسترده‌ای در انتخابات خواهند داشت، افزود: مردم ما افرادی با بصیرت هستند که همواره در طول عمر 42 ساله انقلاب وظیفه خود را به‌خوبی تشخیص داده‌اند، امسال نیز شاهد حضور حداکثری در انتخابات خواهیم بود، چراکه با حضور مردم چشم امید دشمنان به توطئه‌گری کور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمام دشمنان و رسانه‌های معاند چشم به حضور مردم در انتخابات دوخته‌اند، یادآور شد: با وجود تبلیغات گسترده و کمپین‌های مختلفی که از سوی آن‌ها طراحی شده تا مردم را از آینده کشور مأیوس و آن‌ها را از نظام سرد کنند اما این بصیرت مردم است که همه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.

کاندید برنامه‌محور؛ عاملی برای حضور مردم در انتخابات

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه شیوه مناظره و صحبت کاندیدها تأثیر بسزایی در ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات داشت، تأکید کرد: هر چه کاندیداها برنامه‌محور‌ بوده و به جای توهین به یکدیگر برنامه‌های خود را برای پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم ارائه کنند قطعاً موجب امیدبخشی به مردم شده و خود عاملی برای حضور گسترده در انتخابات است.

وی با اشاره به پیامد وعده‌های دروغین، تأکید کرد: ما بودجه و منابع مشخصی برای اداره کشور داریم، بنابراین وعده‌های کاندیداها باید منطبق بر واقعیت باشد و از دادن وعده‌هایی که عملیاتی نمی‌شود بپرهیزند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور آینده باید گذشته را آسیب‌شناسی کند، افزود: آسیب‌شناسی گذشته نقاط قوت و ضعف مدیران قبلی را تحلیل خواهد کرد و به نقاط قوت بیشتر می‌پردازد و نقاط ضعف را برطرف خواهد کرد.

وی در پایان گفت: رئیس‌جمهور آینده باید برای 84 میلیون نفر برنامه داشته باشد و افق‌هایی را ترسیم کند که همه اقشار جامعه به‌ویژه قشر جوان در آن دیده شوند نه اینکه فقط به حزب و گروه خاصی بپردازد.

انتهای پیام
captcha