برگزاری هفتمین دوره رقابت بین‌المللی فیلم کوتاه حضرت محمد(ص)
کد خبر: 3977811
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

برگزاری هفتمین دوره رقابت بین‌المللی فیلم کوتاه حضرت محمد(ص)

هفتمین دوره رقابت بین‌المللی فیلم کوتاه «رحمت برای جهانیان» به همت بنیاد سیرة‌النبی(ص) ترکیه در آبان و آذر امسال برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی21، بنیاد وقف سیرة‌النبی(ص) ترکیه با همکاری بنیاد هنری فیلم کوتاه فیدان، هفتمین مسابقه بین‌المللی فیلم کوتاه با عنوان «رحمتی برای جهانیان» را از 21 تا 27 نوامبر (30 آبان تا 6 آذر) برگزار می‌کند.

کمیته معرفی این مسابقه که روز دوشنبه با حضور کارشناسانی از دنیای سینما، فرهنگ و هنر برگزار شد، تأکید کرد که این مسابقه برای اولین‌بار در قالب جشنواره و با حمایت اداره کل سینما وابسته به وزارت فرهنگ و جهانگردی ترکیه و با همکاری خبرگزاری آناتولی ترکیه برگزار می‌شود.

عبدالباقی باشر، رئیس هیئت مدیره بنیاد هنری فیدان توضیح داد که مسابقه مذکور از سال 2013 با هدف معرفی پیامبر اسلام(ص) از طریق سینما و فیلم‌های کوتاه برگزار می‌شده است.

وی تأکید کرد: آکادمی فیلم حسان بن ثابت سال‌ها پیش با سرمایه‌گذاری برای گروه سنی جوانان و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی برای آنان در زمینه کارگردانی، عکاسی و خلق فیلم کوتاه آغاز به کار کرد.

جمیل نازلی، مدیر جشنواره نیز به نوبه خود توضیح داد که این جشنواره چهار مأموریت را دنبال می‌کند: نخست برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی، بخش دوم؛ حمایت از تولید و توسعه فیلم‌های کوتاه، بخش سوم برنامه‌های اختصاصی و بخش چهارم مراسم اهدای جایزه است که به میزان 100 هزار لیره ترکیه (11900 دلار) برای این بخش در نظر گرفته شده است.

نازلی ادامه داد: امسال به مناسبت برگزاری هفتمین دوره این رقابت،‌ از 7 پروژه حمایت مالی خواهیم کرد، به همین منظور کمک مالی به ارزش 200 هزار لیره ترکیه (23800 دلار) در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha