ریاست‌جمهوری برآمده از آرای مردمی با مشارکت بالا قوت بیشتری دارد
کد خبر: 3977925
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
عبدالهادی فقهی‌زاده:

ریاست‌جمهوری برآمده از آرای مردمی با مشارکت بالا قوت بیشتری دارد

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ریاست جمهوری برآمده از آراء مردمی که در فضای آزاد و منطبق به آرمان‌های انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد، با مشارکت بالا قوت بیشتری خواهد داشت، گفت: این حضور به استحکام نظام اسلامی کمک کرده و زمینه گردش نخبگان را فراهم می‌کند.

عبدالهادی فقهی زادهعبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری فرصت بسیار مغتنمی برای تقویت بنیه مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، گفت: این انتخابات منطبق با رویه جاری در کشور به عنوان یک دستاورد بزرگ برای جمهوری اسلامی است که به صورت متمادی برگزار شده و مردم نیز حضور پررنگی در آن داشته‌اند.

این استاد دانشگاه افزود: خوشبختانه در انتخابات متعددی که صورت گرفته، مردم مشاهده کرده‌اند که آرای آنها کاملاً مؤثر بوده و به همین دلیل است که در سال‌های مختلف افراد گوناگون با گرایش‌های متفاوت سیاسی عهده‌دار امور اجرایی کشور شده‌اند تا بخشی از مسائل مهم اجرایی را راهبری کنند.

فقهی‌زاده بیان کرد: رقبای سیاسی و فرهنگی و رسانه‌های بیگانه در مقابله با این حرکت عظیم مردم در نوبت‌های مختلف به مخالفت با اصل شرکت مردم در انتخابات برخاسته و روی خوش نشان نداده‌اند. دشمنان هر بار بهانه‌های گوناگونی را در پیش گرفته‌ و برخی از نقایص کوچک، که در همه سیستم‌‌های اداری کشورهای جهان کمابیش وجود دارد به مبالغه پرداخته‌اند و مردم را تشویق کرده‌اند تا در انتخابات شرکت نکنند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: مردم ایران علی‌رغم میل باطنی دشمن و برخلاف بلندگوهای تبلیغاتی دشمنان و رقبای فرهنگی و سیاسی و منطبق با آموزه‌های دینیِ برآمده از قرآن و عترت طاهره در صحنه حضور یافته‌اند، معتقدم مردم باید با جد و جهد در انتخابات شرکت کرده و به یاوه‌سرایی‌های دشمن و مخالفان وقعی نگذارند.

دبیر کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن کریم تصریح کرد: مردم مطمئن باشند ان‌شاالله ریاست‌جمهوری برآمده از آرای مردمی که در فضای آزاد و منطبق به آرمان‌های انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد، با مشارکت بیشتر آنها قوت بیشتری خواهد داشت و این حضور به استحکام نظام اسلامی کمک خواهد کرد و این را بدانند که این حضور زمینه گردش نخبگان و واسپاری امور به عده‌ای دیگر از شایستگان را فراهم خواهد کرد.

فقهی‌زاده بیان کرد: مردم اطمینان داشته باشند که در چارچوب مقررات موجود، خواهند توانست به صورت مؤثر و مثبت، اثرگذار باشند و سکان اجرایی کشور را به شایسته‌ترین فرد واگذار کنند. طبیعتاً مردم در این زمینه نقش فعالی بر عهده دارند و این امکان را دارند که از میان افرادی که صلاحیت آنها در ارگان‌های قانونی تأیید شده است، یک نفر را به صورت آزادانه انتخاب کنند و این آزادی در انتخاب را در کام خود همچنان شیرین بیابند. همه ملت هم باید به انتخاب خودشان از هر جناحی که باشد، مطیع باشند. آرزو می‌کنم خداوند بر توفیقات فرد منتخب بیفزاید و آنها را در بسط معارف و آموزه‌های صحیح فرهنگی و دینی توفیق دهد.

انتهای پیام
captcha