نظرسنجی جدید درباره نگاه آلمانی‌ها به اسلام و مسلمانان
کد خبر: 3977960
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

نظرسنجی جدید درباره نگاه آلمانی‌ها به اسلام و مسلمانان

بنیاد «آلیس شوارتزر»، بنیاد «جوردانو برونو» و مرکز پژوهش‌های اجتماعی برلین، درباره نگاه شهروندان آلمانی به اسلام و مسلمانان و احزاب متعهد به مبارزه با اسلام رادیکال در این کشور نظرسنجی و نتایج آن را اعلام کردند.

به گزارش ایکنا، این نظرسنجی که در رادیو کلیسا کلن منتشر شده است، نشان می‌دهد که نفی اسلام در میان افراد مسن و گروه‌های آسیب‌پذیر آلمان بسیار گسترده است.

براساس این نظرسنجی تنها ۵ درصد افراد، اسلام را کاملاً متعلق به آلمان می‌دانستند. ۴۴ درصد نیز می‌خواستند که به گروه‌های صلح‌طلب اسلامی، تابعیت اعطا شود و ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که اسلام اصلاً متعلق به آلمان نیست.

همچنین در بخش دیگری از نظرسنجی از شرکت‌کنندگان پرسیده شده است که کدام احزاب در آلمان متعهد به مبارزه با اسلام رادیکال هستند. ۴۳ درصد از افراد شرکت‌کننده، حزب آلترناتیو برای آلمان را به عنوان تنها گزینه مطرح کرده‌اند. ۲۱ درصد نیز اتحادیه سوسیال مسیحی و اتحادیه دموکرات مسیحی را به عنوان احزابی که در برابر اسلام‌گرایان می‌ایستند، معرفی کرده‌اند. پس از آن  حزب سوسیال دموکرات با ۹ درصد، حزب دموکرات آزاد آلمان با ۷ درصد، سبزها با ۵ درصد و احزاب چپ با ۴ درصد قرار دارند.

در این نظرسنجی، اکثریت آلمانی‌ها گفتند که از وجود گروه‌های رادیکال اسلامی در آلمان احساس خطر می‌کنند. نتایج این نظرسنجی بسیاری را به یاد نظرسنجی‌های سال ۲۰۱۹ مؤسسه «برتلزمان» انداخته است. در آن زمان، نتایج نظرسنجی‌های این مؤسسه نشان داد که نیمی از آلمانی‌ها اسلام را به عنوان خطر می‌شناسند. براساس نظرسنجی مؤسسه برتلزمان، در سال ۲۰۱۹، در شرق آلمان(جایی که جمعیت مسلمانان کم است) دیدگاه منفی درباره اسلام از غرب آلمان بیشتر بود. بر پایه این تحقیق، در آن زمان، ۳۰ درصد از شهروندان شرق آلمان گفته بودند که نمی‌خواهند همسایه مسلمان داشته باشند. این آمار در مورد غرب آلمان ۱۶ درصد بود.

حال در نظرسنجی جدید، بیشتر شرکت‌کنندگان با حجاب کامل اسلامی نیز مخالفند. براساس این نظرسنجی ۹۰ درصد از ممنوعیت برقع حمایت می‌کنند. ۶۱ درصد نیز طرفدار ممنوعیت روسری معلمان در مدارس دولتی هستند و ۵۳ درصد نیز خواهان ممنوعیت حجاب برای دختران زیر ۱۴ سال شده‌اند.

انتهای پیام
captcha